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J-GLOBAL ID:200901040382768957
Update date: Sep. 19, 2022
Makino Yukari
マキノ ユカリ | Makino Yukari
Homepage URL (1):
http://tomac.jp
Research keywords (2):
Logical Thinking;Dialogue;Narrative;Argumentation;Language;
, Curriculum Development;Dialogical Learning;Multiliteracies;Group Activity;Information and Communication Technology;
Papers (33):
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Paivi Aarreniemi-Jokipelto, Yukari Makino. Dialogue Design System to Share Information and Construct Knowledge. Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2015. 2015. 670-679
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Yukari Makino. Assessment of Learning Outcomes of Knowledge Construction: Criteria for Process and Product of Knowledge Advancement. Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2015. 2015. 1548-1557
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Yukari Makino, Irja Leppisaari. Dialogue Design System in a Mass Lecture Class: Bridging the Cultural Gaps in Pedagogy through Operation Videos. Proceedings of World Conference on Educational Media and Technology 2014. 2014. 1361-1370
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Yukari Makino. Development of "Soft Argumentation" Workshop for Citizenship Education. 2010. Vol.6, No.2, pp.16-25. 2. 16-25
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牧野由香里. 意見カードで情報活用する言語活動-論理的思考力の基礎づくり. 情報コミュニケーション学会研究報告. 2010. Vol.7, No.7, pp.38-43
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MISC (1):
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牧野由香里, 関西大学総合情報学部牧野ゼミ. ビデオ教材集DVD「対話デザイン」. 2014
Books (8):
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対話の文法を可視化する 十字モデルで対話力アップ!
医学書院『看護教育』 2013
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思考し表現する学生を育てるライティング指導のヒント
ミネルヴァ書房 2013
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対話による学びへと続く道-学校改革「学びの共同体」づくりのナラティヴ・エスノグラフィー
ひつじ書房 2013
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「議論」のデザイン-メッセージとメディアをつなぐカリキュラム
ひつじ書房 2008
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Kolme Saietta kasvuun: verkkopedagogiikka, koulutusteknologia ja tyoelamayhteys
Keski-pohjanmaan Ammattikorkeakoulu 2007
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Lectures and oral presentations (36):
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多人数講義授業における議論構築の質保証とスマートフォン活用のリアルタイム情報検索
(平成27 年度ICT利用による教育改善研究発表会 2015)
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対照修辞研究の文化差を超える十字モデル漫画教材の開発
(日本国際文化学会第14回全国大会 2015)
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知識構築の十字モデルに基づく評価指標の精緻化:思考力・判断力・表現力と知識・文脈理解の関係
(大学教育学会第37回大会発表要旨集録 2015)
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十字モデルを活用した授業実践と評価方法
(2014)
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対話デザインを多角的に可視化するDVD制作:多人数の対話を有機的につなぐ授業システム運用のためのビデオ教材
(第20回大学教育研究フォーラム発表論文集 2014)
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Education (2):
- 1996 - Wheaton College Graduate School Communications Department Speech Communication
- - 1991 Shizuoka University Faculty of Education
Professional career (2):
- M.A. in Communications (Wheaton College Graduate School)
- Ph.D. (Kansai University Graduate School)
Work history (1):
- Kansai University Faculty of InformaticsDepartment of Informatics Professor
Awards (2):
- 2006/02/28 - International Association for Development of the Information Society Outstanding Paper Award
- 1996/05/05 - Wheaton College Graduate School The McGlathery Award
Association Membership(s) (3):
大学教育学会
, Japan Association for Communication, Information and Society
, Japan Society for Educational Technology
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