Rchr
J-GLOBAL ID:200901040474197123
Update date: Sep. 08, 2022
Ohgushi Yasuko
オオグシ ヤスコ | Ohgushi Yasuko
Affiliation and department:
旧所属 弘前大学 医学部 保健学科 看護学専攻
About 旧所属 弘前大学 医学部 保健学科 看護学専攻
Search "旧所属 弘前大学 医学部 保健学科 看護学専攻"
Job title:
教授
Research field (1):
Basic nursing
Research keywords (2):
基礎看護学
, Basic Nursing Science
Research theme for competitive and other funds (7):
病気体験に対する想像力-看護学生における発達
研究活動に関する看護職員の意識の因子-北海道, 東北6県について-
看護教師の教育に関する研究
臨床看護研究における支援体制の研究
The Factor in Nurse's Attitudes for Canning out the Research of Nursing-In Hokkaido and the Area of Northeast Japan-
Research on the Education as Nursing Teacher
Research on Supporting Systems for Clinical Nursing Research
Show all
MISC (28):
Ohgushi Yasuko, Ichinohe Tomoko, Takanashi Kazuhiko, Abe Teruko, Nishizawa Yoshiko, Saitoh Kumiko, Kudoh Seiko. A Study on the Development of Nursing Students Ability to Imagine the Illness Experiences of Patients--Categorized Characteristic of Imagination in Students--. Bulletin of Health Sciences Hirosaki. 2002. 1. 25-39
Sato Sumie, Tomisawa Toshiko, Mizutani Chiaki, Ohgushi Yasuko. The Viewpoint of patient orientated nursing care. Bulletin of the Faculty of Education, Hirosaki University. 2002. 87. 87. 105-113
ワトソン看護論におけるトランスパーソナルケアの一考察. 青森県看護教育研究会誌. 2001. 29
看護教師の資質の発展に関する研究. 日本看護学教育学会研究報告書. 2000
研究活動に関する看護職員の意識の因子-北海道・東北6県について-. 日本看護研究学会雑誌. 2000. 23. 2. 19-28
more...
Books (3):
確実な皮下注射・筋肉注射に関する-考察
医学書院「看護研究」アーカイブス 2003
エキスパートナースMOOK看護学生版(]G0026[),わかりやすい看護研究のすすめ方
照林社 1996
看護学生のための臨床実習の実際
メヂカルフレンド社 1984
Works (2):
看護診断その過程と実践への応用(翻訳)
1988 -
Nursing Diagnosis process and application (Marjory Gordon)
1988 -
Professional career (1):
(BLANK)
Committee career (4):
1997 - 2000 日本看護学教育学会 評議員,理事(1998-2000)
1987 - 1992 日本看護科学学会 評議員
1983 - 日本看護研究学会 評議員,理事(1998-2000),第24回学術集会会長(1998)
日本看護管理学会 評議員(2002-2004)
Association Membership(s) (4):
日本看護管理学会
, 日本看護学教育学会
, 日本看護科学学会
, 日本看護研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM