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J-GLOBAL ID:200901041339491441   Update date: Jul. 26, 2024

TAMAKI Satoru

タマキ サトル | TAMAKI Satoru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): 倫理的消費 ,  コミュニティ ,  自己 ,  ソーシャルメディア ,  アイデンティティ
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2028 消費者とAIのテキスト・画像を用いた対話とアイデンティティに関する研究
  • 2021 - 2024 倫理的消費における画像・動画を用いた情報行動とアイデンティティに関する研究
  • 2018 - 2021 消費者のデジタルメディア行動にアイデンティティと共感が及ぼす影響に関する研究
  • 2013 - 2016 Research on Consumer Identity and Ethical Consumption on Social Media
  • 2010 - 2012 A Study of Disposition and Identity Formation in Consumer Behavior.
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Papers (30):
  • Satoru Tamaki. Impacts of empathy, identity, and ethical branding on sustainable local food consumption. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 2024
  • 玉置 了. オンライン空間における消費者間コミュニケーションの再検討. 経済論叢(京都大学). 2022. 196. 4
  • Satoru Tamaki. Likes on image posts in social networking services: Impact of travel episode. Journal of Destination Marketing & Management. 2021. 20
  • 玉置 了. SNS上の画像投稿とテキスト投稿への反応と投稿内容の関係:テキストの内容分析を用いた比較. 商経学叢. 2020. 67. 1. 59-82
  • 玉置 了. ミッション・ビジョンの比較研究から見えてくるもの-地域生協と流通・小売業の比較研究-. 生活協同組合研究. 2019. 516. 16-24
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Books (5):
  • デジタル社会のマーケティング = Digital marketing
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502317811
  • 2050年新しい地域社会を創る 「集いの館」構想と生協の役割
    東信堂 2018
  • マーケティングと消費者
    慶應義塾大学出版会 2012 ISBN:9784766415087
  • 自己と社会 : 社会心理学序説
    開成出版 2011 ISBN:9784876034444
  • Basic Retailing and Distribution
    2005 ISBN:4502654604
Education (1):
  • - 2005 Kyoto University
Professional career (2):
  • 博士(経済学) (京都大学)
  • 修士(経済学) (京都大学)
Work history (3):
  • 2022 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy
  • 2009 - 2022 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2006 - 2009 Kindai University Faculty of Business Administration
Committee career (4):
  • 2023 - 現在 日本商業学会 情報化推進委員会・委員長
  • 2023 - 現在 日本商業学会(関西部会) 幹事
  • 2023 - 現在 日本消費経済学会 理事
  • 2011 - 2016 日本消費経済学会 理事
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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