Rchr
J-GLOBAL ID:200901041339491441
Update date: Jul. 26, 2024
TAMAKI Satoru
タマキ サトル | TAMAKI Satoru
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (5):
倫理的消費
, コミュニティ
, 自己
, ソーシャルメディア
, アイデンティティ
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (30):
-
Satoru Tamaki. Impacts of empathy, identity, and ethical branding on sustainable local food consumption. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 2024
-
玉置 了. オンライン空間における消費者間コミュニケーションの再検討. 経済論叢(京都大学). 2022. 196. 4
-
Satoru Tamaki. Likes on image posts in social networking services: Impact of travel episode. Journal of Destination Marketing & Management. 2021. 20
-
玉置 了. SNS上の画像投稿とテキスト投稿への反応と投稿内容の関係:テキストの内容分析を用いた比較. 商経学叢. 2020. 67. 1. 59-82
-
玉置 了. ミッション・ビジョンの比較研究から見えてくるもの-地域生協と流通・小売業の比較研究-. 生活協同組合研究. 2019. 516. 16-24
more...
Books (5):
-
デジタル社会のマーケティング = Digital marketing
中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502317811
-
2050年新しい地域社会を創る 「集いの館」構想と生協の役割
東信堂 2018
-
マーケティングと消費者
慶應義塾大学出版会 2012 ISBN:9784766415087
-
自己と社会 : 社会心理学序説
開成出版 2011 ISBN:9784876034444
-
Basic Retailing and Distribution
2005 ISBN:4502654604
Education (1):
Professional career (2):
- 博士(経済学) (京都大学)
- 修士(経済学) (京都大学)
Work history (3):
- 2022 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy
- 2009 - 2022 Kindai University Faculty of Business Administration
- 2006 - 2009 Kindai University Faculty of Business Administration
Committee career (4):
- 2023 - 現在 日本商業学会 情報化推進委員会・委員長
- 2023 - 現在 日本商業学会(関西部会) 幹事
- 2023 - 現在 日本消費経済学会 理事
- 2011 - 2016 日本消費経済学会 理事
Return to Previous Page