Rchr
J-GLOBAL ID:200901041473699172   Update date: May. 09, 2021

Hibino Kei

ヒビノ ケイ | Hibino Kei
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): http://study.khibino.net
Research field  (1): Aesthetics and art studies
Research keywords  (5): Musical Theatre ,  American Theatre ,  Modern Japanese Theatre ,  Theatre Theory and Criticism ,  Theatre History
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2025 現代日本における地域市民演劇の諸相
  • 2021 - 2025 戦後演劇史の再構築:オーラル・ヒストリーからのアプローチ
  • 2017 - 2021 A nationwide research project of regional amateur theatre in Japan
  • 2014 - 2017 マニフェスト・デスティニーの情動的効果と21世紀惑星的想像力
  • 2014 - 2017 日本近代演劇デジタル・オーラル・ヒストリー・アーカイヴ
Show all
Papers (22):
  • 日比野 啓. ニール・サイモン作品のユダヤ性について. 悲劇喜劇. 2019. 72. 1. 25-27
  • 日比野 啓. (小声で言ってみる)アメリカの新しい音楽劇について (特集 演劇の東西). 文学. 2014. 15. 2. 99-115
  • 日比野 啓. Dualized Consciousness Toward the World as Things : Experiencing "Awareness" in Arthur Miller's Dearth of a Salesman. 成蹊人文研究. 2014. 22. 1-18
  • 日比野 啓. 転向劇としての『箱根強羅ホテル』 (特集 井上ひさしと世界) -- (新国立劇場開場). 国文学 : 解釈と鑑賞. 2011. 76. 2. 83-90
  • 日比野 啓, 林 廣親, 山下 純照. Research on Japanese wartime theatre 1931-1945: achievements and perspectives. Theatre studies. 2009. 49. 3-25
more...
MISC (29):
  • HIBINO Kei. Now Can We Be Insane?. 2019. 73. 10. 74-76
  • HIBINO Kei. An Apology for Poetry. 2019. 87. 7-10
  • 日比野 啓. 東宝「貴婦人の訪問」 光る歌唱力、絶妙な演技. 2015. 3-3
  • 日比野 啓. 劇団四季「アラジン」 レヴューの楽しさ 巧みに. 朝日新聞. 2015. 3-3
  • 日比野 啓. 劇評 幽霊の演劇 : 仲田恭子作・演出『現代版「蔦紅葉宇都谷峠(つたもみじうつのやとうげ)」』. Theatre arts. 第三次 : 演劇批評誌 : 劇と批評の深化のために. 2014. 58. 45-47
more...
Books (35):
  • Michima's Children: Mishima Yukio's Revolution and Japanese Postwar Theatre
    2020 ISBN:9784560098103
  • Theatre and Media in the Twentieth Century
    2020 ISBN:9784864051507
  • The American Musical and Its Age
    Seidosha 2020 ISBN:9784791772612
  • アメリカン・マインドの音声 : 文学・外傷・身体 = The soundscape of the American mind : literature, trauma, and the body
    小鳥遊書房 2019 ISBN:9784909812131
  • Facets of English : 英語英米文学研究の現在
    風間書房 2019 ISBN:9784759922820
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • Parodic Performance as Critique: Kuro Tanino's Cage of Water (2015/16)
    (Theatre as Critique 2016)
  • Making Comedy Naturalized and Vulgar: the Theatre of Soganoya Gorô, the Japanese King of Kigeki
    (2015)
  • Re(-)constructing Japanese Theatre After the War: Mitsukoshi Gekijô and Its Activities
    (Association for Theatre in Higher Education 2007)
  • 3. アル・パチーノの『ヒューイ』 : 主体のパフォーマティヴィティと「メソッド」の二律背反(日本英文学会第72回大会報告)
    (英文學研究 2000)
Education (5):
  • 1995 - 2003 City University of New York Ph.D. Program in Theatre
  • 1994 - 1998 University of Tokyo Doctoral Program in English Language and Literature
  • 1991 - 1994 University of Tokyo Master Program in English Language and Literature
  • 1989 - 1991 University of Tokyo Area Studies: North American Studies
  • 1987 - 1989 University of Tokyo Humanities and Social Sciences I
Professional career (2):
  • M.Phil (ニューヨーク市立大学大学院)
  • 修士(文学) (東京大学大学院)
Work history (5):
  • 2016/04 - 現在 Seikei University Faculty of Humanities Professor
  • 2007/04 - 2016/03 Seikei University Faculty of Humanities Associate Professor
  • 2002/04 - 2007/03 Seikei University Faculty of Humanities Associate Professor
  • 1999/04 - 2002/03 Seikei University Faculty of Humanities Assistant Professor
  • 1998/04 - 1999/03 University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Research Assistant
Committee career (2):
  • 2014/06 - 2018/03 日本演劇学会 紀要編集委員
  • 2008/04 - 2012/03 東京都芸術文化発信事業助成審査会(東京都生活文化スポーツ局文化振興部) 審査員
Association Membership(s) (3):
日本英文学会 ,  日本アメリカ文学会 ,  日本演劇学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page