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J-GLOBAL ID:200901041870032206   Update date: Aug. 31, 2024

Iwasaki Kei

イワサキ ケイ | Iwasaki Kei
Affiliation and department:
Job title: professor
Homepage URL  (1): http://visualcomputing-lab.github.io
Research field  (3): Entertainment and game informatics ,  Perceptual information processing ,  High-performance computing
Research keywords  (6): レンダリング ,  リアルタイムレンダリング ,  グラフィクス ,  GPU ,  BRDF ,  イメージベースレンダリング
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2023 - 2027 A Study for Designing Crystal in Computer Graphics
  • 2021 - 2025 計測スペクトラルBRDFの解析・編集・推定による高精細な質感表現
  • 2021 - 2023 コンピュータグラフィクスによる質感表現の深化
  • 2018 - 2021 Development of high fidelity, parameter tuning-free rendering method with error estimation
  • 2015 - 2020 Modeling and Rendering of Appearances of Complex Objects by Computer Graphics Techniques
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Papers (70):
  • Yoshinori Dobashi, Naoto Ishikawa, Kei Iwasaki. Efficient Visualization of Light Pollution for the Night Sky. ACM Transactions on Graphics. 2023. 42. 6. 1-11
  • Yusei Shibaike, Kei Iwasaki. Optical Parameter Estimation for Hair and Fur using Differentiable Rendering. SIGGRAPH Asia Technical Communications. 2022. 3-4
  • Shintaro Fuji, Syuhei Sato, Kei Iwasaki, Yoshinori Dobashi, Shangce Gao, Zheng Tang. Rendering of Scratched Transparent Materials using Precomputed SV-BSDFs. SIGGRAPH Posters. 2022. 42-2
  • Kosuke Nabata, Kei Iwasaki. Adaptive Irradiance Sampling for Many-Light Rendering of Subsurface Scattering. IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 2022. 28. 10. 3324-3335
  • Hiroki Okuno, Kei Iwasaki. Binary space partitioning visibility tree for polygonal and environment light rendering. The Visual Computer. 2021. 37. 9-11. 2499-2511
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MISC (173):
  • 藤真太郎, 佐藤周平, 佐藤周平, 岩崎慶, 岩崎慶, 土橋宜典, 土橋宜典. 2次元のBRDF分布の補間による金属表面上の傷のデザインシステム. 情報処理学会研究報告(Web). 2023. 2023. CG-191
  • 芝池 祐星, 岩崎 慶. 微分可能レンダリングを用いた髪の毛・毛皮の散乱パラメータ推定. 情報処理学会第84回全国大会. 2022. 1-2
  • 田中 剣樹, 岩崎 慶. 計測BRDFを考慮した多角形光源のレンダリング. 情報処理学会第84回全国大会. 2022. 1-2
  • 藤 真太郎, 佐藤 周平, 岩崎 慶. SV-BRDFを用いた透明物体表面上の傷のレンダリング. cgvi第184回研究会. 2021. 2021. CG-184
  • 藤 真太郎, 佐藤 周平, 岩崎 慶, 高 尚策, 唐 政. SV-BRDFを用いた傷のある透明物体のレンダリング. VC2021 poster. 2021
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Books (2):
  • コンピュータグラフィックス
    画像情報教育振興協会(CG-ARTS協会) 2015 ISBN:9784903474496
  • Computer Graphics Gems JP 2012 -コンピュータグラフィックス技術の最前線-
    株式会社 ボーンデジタル 2012
Education (3):
  • 2001 - 2004 The University of Tokyo
  • 1999 - 2001 The University of Tokyo
  • 1995 - 1999 The University of Tokyo Faculty of Science
Professional career (1):
  • Science (The University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 Saitama University Graduate School of Science and Engineering professor
  • 2009/04 - 2023/03 Wakayama University Faculty of Systems Engineering
  • 2007/04 - 2009/03 Wakayama University Faculty of Systems Engineering Lecturer
  • 2004/04 - 2007/03 Wakayama University Faculty of Systems Engineering Assistant Professor
Committee career (6):
  • 2020/04 - 2024/03 情報処理学会cgvi研究会 幹事
  • 2016/10 - 2020/03 電子情報通信学会 編集委員
  • 2019 - 2019 VC2019 プログラム委員長
  • 2018 - 2018 VC2018 プログラム副委員長
  • 2013/06 - 2016/05 情報処理学会論文誌 編集委員
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Awards (8):
  • 2015/11 - 画像電子学会 優秀ポスター賞 写真を用いた雲のモデリング
  • 2012 - 情報処理学会グラフィクスとCAD研究会 優秀研究発表賞 球面ガウス関数を用いた微細なスケールのBRDF編集
  • 2010 - 情報処理学会グラフィクスとCAD研究会 優秀研究発表賞 融解後の水を考慮した粒子ベース氷塊融解シミュレーション
  • 2010 - 画像電子学会 西田賞 自己反射を考慮した鏡面反射物体のリアルタイムレンダリング
  • 2009 - Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication Best Paper Award An Inverse Problem Approach to BRDF Modeling
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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