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J-GLOBAL ID:200901043962882837   Update date: Feb. 01, 2024

Kimura Maiko

キムラ マイコ | Kimura Maiko
Affiliation and department:
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Foreign language education
Research keywords  (7): 言語政策 ,  プロトタイプ理論 ,  言語習得 ,  語彙習得 ,  Presentation ,  SLA ,  Korea English Presentation
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2024 小学校英語識字難民化リスク回避のためのOGメソッド型マルチセンサリー指導法の開発
  • 2018 - 2021 The development of methods of English literacy instruction in elementary school based on developmental model of word recognition
  • 2017 - 2020 New Teaching Method of polysemy based on protyope theory
  • 2014 - 2017 多言語社会日本に向けて:外国人住民支援の実態把握を背景とした言語支援推進と普及策
  • 2011 - 2014 日本におけるマイノリティ言語に関する実態把握と言語支援開発
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Papers (16):
  • 木村麻衣子, 荒尾浩子. A case study of the effects of online classes on Japanese Learners of English. GEN TEFL Journal. 2022. 7
  • A study of EFL vocabulary learning with online application Quizlet. 2022. 37. 3-26
  • Multisensory Approach to Teaching reading for Young EFL Learners. GEN TEFL Journal. 2021. 6
  • New Teaching Method in Vocabulary Learning Based on Prototype Theory -The Case of Katakana-English'. 2020. 36. 38-55
  • 荒尾浩子, 木村麻衣子. Introducing Literacy to Young English Learners. 2019. 1-15
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MISC (17):
  • 木村麻衣子. 韓国英語教科書の特徴 -トンファ社出版の場合ー. アジアの子どもは英語をどう学んでいるか -英語教科書の比較からー. 2009. 42-48
  • 木村麻衣子. アクションリサーチ モティベーションの側面から. 神戸英語教育学会. 2009. 24. 21-36
  • 日韓英語教育比較. 中部英語教育学会三重支部. 2005
  • 'Application of Motivation Strategy to English Reading Education for Non-English Language Majars'. 武庫川女子大学紀要. 2002. 41-46
  • 'Application of Motivation Strategy to English Reading Education for Non-English Language Majars'. 2002. 41-46
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Books (5):
  • An Invitation to Critical Thinking
    2016
  • 小学校英語マルチTips 自信を持って授業をすすめるために
    2011
  • Around the Globe 異文化理解のための総合英語
    2010
  • Multicultural Japan Reading & Writing
    2010
  • English Language & Sex
Lectures and oral presentations  (48):
  • 活発なディスカッションに向けてーインプロの導入
    (神戸英語教育学会 第26回研究大会 2023)
  • 学習アドバイジングの可能性ー二か月間の実践報告ー
    (神戸英語教育学会 第25回研究大会 2022)
  • A case study of the effects of online classes on Japanese learners of English
    (2022)
  • New Vocabulary Learning Method Based on EIP (English for Individual Purposes) Approach
    (2022)
  • Digital writing for early English learning
    (2022)
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Works (16):
  • 自分を変える話し方クラスについて
    2008 -
  • Entertain the audience by relating a personal experience
    2002 -
  • Entertain the audience by relating a personal experience
    2002 -
  • プレゼンテーションの研究
    2001 -
  • 'Persuade With power'To present a talk that persuade the audience to accept your proposal or viewpoint
    2001 -
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Education (5):
  • 2012 - 2017 Nanzan University
  • - 1994 Mukogawa Women's University
  • - 1994 Mukogawa Women's University Graduate School, Division of Letters
  • - 1992 Mukogawa Women's University School of Letters
  • - 1992 Mukogawa Women's University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master
Work history (11):
  • 2015/04 - 現在 Mukogawa Women's University Junior College Division Department of General Education
  • 1998/04 - 2015/03 Mukogawa Women's University
  • 1995/04 - 1998/03 University of Marketing and Distribution Sciences Faculty of Commerce
  • 1995/04 - 1998/03 パルモア学院
  • 1995 - 1998 Mukogawa Women's University Junior College Division
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Committee career (4):
  • 2018/04 - 現在 神戸英語教育学会 事務局長
  • 2017/04 - 現在 神戸英語教育学会 理事
  • 2011/05 - 2017/05 神戸英語教育学会 事務局長
  • 2007/02 - 2007/06 中部地区英語教育学会三重大会 事務局員(会計)
Association Membership(s) (13):
中部地区英語教育学会 ,  KOTESOL ,  全国語学教育学会 ,  日本時事英語学会 ,  社会言語学会 ,  言語文化学会 ,  ト-ストマスタ-ズ ,  人文学会 ,  言語と人間研究会 ,  神戸英語教育学会 ,  ことばの科学会 ,  GEN Global English Network in Asia ,  Japan Language Testing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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