Rchr
J-GLOBAL ID:200901044049142817   Update date: Jun. 03, 2024

Hashida Mitsuyo

ハシダ ミツヨ | Hashida Mitsuyo
Affiliation and department:
Other affiliations (2):
Homepage URL  (1): https://m-use.net/
Research field  (7): Entertainment and game informatics ,  Aesthetic practices ,  Education - general ,  Educational technology ,  Aesthetic practices ,  Aesthetic practices ,  Sensitivity (kansei) informatics
Research keywords  (12): 時系列表現 ,  音楽・表現デザイン ,  音楽構造解析支援 ,  インタラクティブシステム ,  メディアアート ,  現代コンピュータ音楽 ,  演奏デザイン支援 ,  作曲・編曲 ,  認知的音楽理論 ,  パフォーミングアート ,  演奏表情付け ,  音楽情報処理
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2022 - 2025 Research on collection and analysis of large-scale emotional curve
  • 2022 - 2025 Development and operation of online teaching materials focused on listening comparisons based on cognitive music theory
  • 2019 - 2021 Quantitative Analysis of Expression Design in Piano Performance
  • 2018 - 2021 ピアノ演奏におけるフレージングの意図伝達と個性表出に関する研究
  • 2016 - 2019 Expansion of "PEDB" a Music performance database
Show all
Papers (92):
  • 橋田, 光代, 菅野, 由弘, 松浦, 昭洋, 片寄, 晴弘. 心を動かすデザインの伝達系の初期的検討:「炎立つ」を例として. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2022論文集. 2022. 2022. 266-273
  • Analysis of the Comedy of Being Stupid Only at A Multiple of 3 Or A Number with 3 Using Emotion Movement Design Annotator. 2022. 2022. 274-277
  • 番庄, 智也, 橋田, 光代, 片寄, 晴弘. 感情曲線を活用した研究の支援ツールの開発. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム論文集. 2021. 2021. 53-57
  • 橋田 光代, 片寄 晴弘. 演奏者の意図は聴取者にどう伝わるのか:フレーズ表現における視覚情報の影響分析. 研究報告音楽情報科学(MUS). 2021. 2021-MUS-130. 1-7
  • 片寄 晴弘, 橋田 光代, 飯野 なみ. Emotion Movement Design Annotator による感動デザインの分析 - M. Rigolo のバランス芸を例として-. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2019論文集. 2019. 2019. 267-274
more...
MISC (22):
  • 大谷, 健人, 橋田, 光代, 片寄, 晴弘. GB-ABBX : ジェスチャーセンシングによるビートボックスパフォーマンスの拡張. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集. 2023. 2023. 122-124
  • 浅野, 桐子, 橋田, 光代. ピアノ演奏支援システムにおける柔軟な入力楽譜の設計の検討. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集. 2023. 2023. 113-116
  • 今里, 歩夢, 橋田, 光代. 足音に対するビジュアルデザインシステム. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2023論文集. 2023. 2023. 244-246
  • 森 鈴果, 田中 哉汰, 橋田 光代, 藤井 叙人, 片寄 晴弘. 恋ダンスの達人 : ポーズ推定を利用したダンスの「キレ度」採点システム. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2020論文集. 2020. 2020. 113-114
  • 橋田 光代. 時系列表現のデザインWGのねらいと活動状況. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2019論文集. 2019. 2019. 261-262
more...
Patents (1):
Books (1):
  • 美しさと魅力の心理
    ミネルヴァ書房 2019 ISBN:9784623086597
Lectures and oral presentations  (81):
  • 時系列表現のデザインWGのねらいと活動状況
    (エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2019論文集 2019)
  • EC42-第10回のメタ研の報告
    (情報処理学会研究報告(Web) 2017)
  • RelaPitch: A Relative Pitch Training System with Singing
    (エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2016論文集 2016)
  • パフォーミングアートの現場活動における音楽情報処理技術の浸透へ向けて-ダンスの例-
    (情報処理学会研究報告(Web) 2016)
  • TypeSinger: A Lyrics Typing Game with `Playing' Melody
    (エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2015論文集 2015)
more...
Works (5):
  • June in Buffalo 2001 入選(コンピュータ音楽作品:"Perception for flute and computer")
    2001 -
  • International Computer Music Conference (ICMC) 入選(コンピュータ音楽作品:"prodige de l'air pour harpe et Max")
    1999 -
  • Prodige de l'air pour harpe et computer
    橋田光代 1998 -
  • SIGGRAPH'98 Television 入選(コンピュータアニメーション:"Tchaikovsky Pas de Deux"
    1998 -
  • Tchaikovsky Pas de Deux for computer animation
    橋田光代 1996 -
Education (3):
  • 2002 - 2006 Graduate School of Wakayama University Dr. of System Engineering
  • 1999 - 2001 Graduate School of Kunitachi College of Music Sonology Department
  • 1995 - 1999 Kunitachi College of Music Music Sonology Department
Professional career (3):
  • 博士(工学) (和歌山大学)
  • 修士(音楽) (国立音楽大学)
  • 学士(音楽) (国立音楽大学)
Work history (12):
  • 2020/04 - 現在 The University of Fukuchiyama
  • 2011/04 - 現在 Kwansei Gakuin University School of Science and Technology
  • 2020/04 - 2021/03 Soai University Faculty of Music
  • 2018/04 - 2020/03 Soai University Music Dept. Associate Professor
  • 2011/04 - 2018/03 Department of Music Management, Soai University
Show all
Awards (1):
  • 1998/08 - SIGGRAPH '98 Terevision Tchaikovsky Pas de Deux
Association Membership(s) (2):
日本音楽教育学会 ,  情報処理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page