Rchr
J-GLOBAL ID:200901044885833379
Update date: Sep. 16, 2022
Akaoka Hiroyuki
アカオカ ヒロユキ | Akaoka Hiroyuki
Affiliation and department:
Research field (1):
Commerce
Research keywords (2):
マーケティング
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (2):
- 清涼飲料水のマーケティング
- Soft Drink in the Lifestyli of Japanese
MISC (26):
-
KUREMOTO Akiko, AKAOKA Hiroyuki. A Study of the Interpretation in Advertising Copy. The bulletin of Mukogawa Women's University. Humanities and social science. 2007. 55. 99-105
-
高田公理, 藤本憲一, 赤岡仁之, 小林哲. 地域開発における広告の可能性(共著). 吉田秀雄記念事業財団助成研究集. 2001. 34
-
赤岡仁之. 日欧米グローバル企業のコミュニケーション戦略. マーケティングジャーナル. 2001. 80. 4-12
-
Global Communnication Strategy:Cases of Hutomobile Industry(Japan,Europe,USA). Japan Marketing Journal. 2001
-
Regional Development and Advertisement. Yoshida Hideo Memorial Foundation. 2001. 34
more...
Books (6):
-
『ローテーションとマーケティング戦略』(単著)
芙蓉書房 2009
-
「清涼飲料水」『嗜好品文化を学ぶ人のために』(分担執筆)
世界思想社 2008
-
「競争地位別戦略」『マーケティング戦略論』(分担執筆)
芙蓉書房 2008
-
「水とビジネス」『食を育む水<食の文化フォーラム25>』(分担執筆)
ドメス出版 2007
-
「多品種化する日本の清涼飲料水 -日本企業の戦略と日本人の生活の観点から-」『逆欠如の日本生活文化』(分担執筆)
思文閣出版 2005
more...
Works (2):
-
欠如・逆欠如の観点からみた日本の生活文化
2001 -
-
ロフテー睡眠マーケティング研究会
2001 -
Education (4):
- - 1991 Keio University Graduate School of Business and Commerce
- - 1991 Keio University Graduate School, Division of Commerce
- - 1985 Aoyama Gakuin University Faculty of Law
- - 1985 Aoyama Gakuin University Faculty of Law
Professional career (1):
Awards (1):
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page