Rchr
J-GLOBAL ID:200901044885833379   Update date: Sep. 16, 2022

Akaoka Hiroyuki

アカオカ ヒロユキ | Akaoka Hiroyuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 清涼飲料水のマーケティング
  • Soft Drink in the Lifestyli of Japanese
MISC (26):
  • KUREMOTO Akiko, AKAOKA Hiroyuki. A Study of the Interpretation in Advertising Copy. The bulletin of Mukogawa Women's University. Humanities and social science. 2007. 55. 99-105
  • 高田公理, 藤本憲一, 赤岡仁之, 小林哲. 地域開発における広告の可能性(共著). 吉田秀雄記念事業財団助成研究集. 2001. 34
  • 赤岡仁之. 日欧米グローバル企業のコミュニケーション戦略. マーケティングジャーナル. 2001. 80. 4-12
  • Global Communnication Strategy:Cases of Hutomobile Industry(Japan,Europe,USA). Japan Marketing Journal. 2001
  • Regional Development and Advertisement. Yoshida Hideo Memorial Foundation. 2001. 34
more...
Books (6):
  • 『ローテーションとマーケティング戦略』(単著)
    芙蓉書房 2009
  • 「清涼飲料水」『嗜好品文化を学ぶ人のために』(分担執筆)
    世界思想社 2008
  • 「競争地位別戦略」『マーケティング戦略論』(分担執筆)
    芙蓉書房 2008
  • 「水とビジネス」『食を育む水<食の文化フォーラム25>』(分担執筆)
    ドメス出版 2007
  • 「多品種化する日本の清涼飲料水 -日本企業の戦略と日本人の生活の観点から-」『逆欠如の日本生活文化』(分担執筆)
    思文閣出版 2005
more...
Works (2):
  • 欠如・逆欠如の観点からみた日本の生活文化
    2001 -
  • ロフテー睡眠マーケティング研究会
    2001 -
Education (4):
  • - 1991 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • - 1991 Keio University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1985 Aoyama Gakuin University Faculty of Law
  • - 1985 Aoyama Gakuin University Faculty of Law
Professional career (1):
  • (BLANK)
Awards (1):
  • 2000 - 日本フードサービス学会論文優秀賞
Association Membership(s) (2):
日本フードサービス学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page