Rchr
J-GLOBAL ID:200901045012637278
Update date: Sep. 01, 2022
Kondo Fumio
コンドウ フミオ | Kondo Fumio
Research field (1):
Commerce
Research keywords (2):
商学
, Commercial Science
Research theme for competitive and other funds (2):
2002 - 2004 アメリカ市場における日本の家電産業のグローバル・マーケティング
2002 - 2004 Global Marketing of Japanese Consumer Electronics in the U. S. Market.
MISC (13):
シャープの対米輸出マーケティング. 京都大学経済学会・経済論叢. 2002. 170. 5.6. 1-19, 171/1,1-17, 171/2, 1-17
三菱電機のテレビを中心とする対米輸出マーケティング. 京都大学経済学会・経済論叢. 2002. 169巻第4号(1-32)5号(1-26)
Kondo Fumio. Hitachi's Export Marketing to the U.S.A. 2001. 53. 1. 1-19
グローバル・マーケティング戦略. ミネルヴァ書房,『21世紀マーケティング戦略』. 2001. 23-51
松下電器産業の輸出マーケティング. 京都大学経済学会経済論叢別冊・調査と研究. 1999. 1-24
more...
Books (3):
日本企業の国際マーケティング-民生用電子機器産業にみる対米輸出戦略-
有斐閣 2004
東芝の対米輸出マーケティング
同文館 近藤文男編『日本企業のマス・マーケティング史』(共著) 1999
成立期マーケティングの研究
中央経済社 1988
Education (2):
- 1968 Kyoto University
- 1968 Kyoto University Graduate School, Division of Economics Marketing
Professional career (1):
Doctor of Economics (Kyoto University)
Work history (1):
Kyoto Tachibana University Faculty of Contemporary Business, Department of Contemporary Management
Committee career (2):
1997 - 2004 日本流通学会 理事
1992 - 1995 日本商業学会 理事
Association Membership(s) (5):
文化経済学会
, 日本マーケティング協会
, アメリカ・マーケティング協会(American Maketing Association)
, 日本流通学会
, 日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM