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J-GLOBAL ID:200901045095180673   Update date: Feb. 01, 2024

Eda Yusuke

Eda Yusuke
Research field  (3): Education - general ,  Social psychology ,  Educational technology
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2018 - 2021 インクルーシブ教育システムの拡充とICT活用に関する研究
  • 2015 - 2018 A Study on ICT Use for Educational Exchange and Joint Learning in Special Education
  • 2012 - 2015 Studies on Educational Use of ICT and Information Moral Education at Special Schools
  • 2009 - 2011 Moral Education on the Uses of ICT for students with developmental disabilities
  • 2006 - 2008 Comparative International Research on Educational Contents and Methods of Terminal Care Children and Adolescents from cancer and other Disease
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Papers (69):
  • Yu Uenoyama, Yusuke Eda. A Case Study of Using ICT to Support Expression for a Student with Severe Physical Disability: Use of a Table-type Device on Reading and Writing for a Child with Congenital Myopathy. Bulletin of Course Specializing in Professional Development in Education. 2021. 5. 89-95
  • Yusuke Eda. Consciousness of Teachers on the ICT Use for Children with Disabilities: Based on the results of online training by the video conferencing system. Bulletin of the Faculty of Education Wakayama University. 2021. 71. 111-118
  • Nguyen Xuan Hai, Eda Yusuke. Developing Training Curriculum of Specialization in Social Sciences and Humanities Towards Accureditation System at University Level in Vietnam. 2020. 70. 191-201
  • 西村保津美・道上里砂・江田裕介. 特別支援学校(知的障害)高等部における発達障害を有する生徒の情緒及び行動的課題とその変化. 和歌山大学教育学部紀要-教育科学. 2019. 第69集. 21-26
  • Yusuke Eda. Historical Changes in Special Education for Children with Disabilities and Recent Developments in Inclusive Education in Japan. HNUE Journal of Science, Educational Science. 2018. Vol.63. 3月9日
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MISC (120):
  • 特別支援学校中学部における武道とダンスの実施状況に関する研究. Liberal Arts Society of Wakayama University. 2021. 67. 95-103
  • 特別支援学校中学部における武道とダンスの実施状況に関する研究. Liberal Arts Society of Wakayama University. 2021. 67. 85-93
  • 重度肢体不自由児のコミュニケーションにおけるICTの活用と交流及び共同学習の実践-特別支援学校と小学校間の居住地校交流を通して-. Liberal Arts Society of Wakayama University. 2021. 67. 79-83
  • 江田裕介. 知的障害者のコンピュータ利用. Assistive Technology and Augmentative Communication Conference 2006. 2020. Proceeding, 86-90頁
  • 江田裕介. 視線コミュニケーションにおける注視点の判別に関する実証研究. Assistive Technology and Augmentative Communication Conference 2005. 2020. Proceeding, 121-122頁
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Books (21):
  • 特別支援教育における情報モラルとコミュニケーションの指導
    情報教育実践研究会 2012
  • 特別支援学校における情報モラルの教育-高度情報化社会の中でたくましく生きる力を育てる-
    和歌山情報教育研究会(和歌山) 2007
  • 日本ベトナム障害児教育・福祉研究4巻、特別な困難をもつ子どもたちと教育の社会化
    文理閣 2006
  • キーワードブック 障害児教育 特別支援教育時代の基礎知識
    クリエイツかもがわ 2005
  • 日本ベトナム障害児教育・福祉研究 3 障害児教育・福祉の新たな動向 コンピュータにより障害者のコミュニケーションを支援する技術の研究動向
    文理閣 2005
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Works (2):
  • 視線検出装置による重度身体障害者のコミュニケーション支援
    1999 -
  • Development of an Ocular Control Device for Use by the Severaly Handicapped.
    1999 -
Education (2):
  • 2007 - 2012 The University of Tokyo The Graduate School of Engineering
  • 1990 - 1992 Joetsu University of Education Graduate School, Division of School Education
Professional career (1):
  • (BLANK) (Joetsu University of Education)
Awards (6):
  • 2021/12 - Wakayama City Award on Welfare for People with Disabilities
  • 2016 - ベトナム国立ハノイ国家教育大学 学長表彰
  • 2009 - ベトナム政府・教育訓練省 教育貢献表彰
  • 2009 - 和歌山大学(就業規則第42条による) 学長表彰
  • 1991 - 読売新聞社 第40回読売教育賞・障害児教育部門優秀賞
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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