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J-GLOBAL ID:200901045189001870   Update date: Aug. 27, 2022

Sekine Takashi

セキネ タカシ | Sekine Takashi
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): >Marketing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • Commpetitive Structure of Retail Market
  • Comparative Study of Consumer Electronics Marketing among Japan, Chinese and Korea
Papers (43):
  • セキネ タカシ. M&A of Electronics Mass Merchandiser and Yamada Denki Advancement into Chinese Market. The Reserch Institute of Commerce Senshu Uneversity. 2013. 45. 2. >1-29-29,巻頭2p
  • セキネ タカシ. A Theoretical Study: Comparative Marketing of Consumer Electronics and Globalization of Electronics Mass Merchandiser : Introduction of Comparative Study among Japan, Chinese and Korea. The Senshu University Research Society・Commercial Review of Senshu University. 2013. 97. >1-29-18
  • セキネ タカシ. Recent Chinese Marketing Characteristics of Home Electric Appliances-From Viewpoint of Advantageous Position Dynamics. SENSHU SHOGAKU RONSHU. 2012. 95. >39-58-58
  • セキネ タカシ. Recent Korean Marketing Characteristics of Home Electric Appliances-From Viewpoint of Advantageous Position Dynamics. Bulletin of the Research Institute of Commerce. 2011. 43. 2. >38-58
  • セキネ タカシ. Marketing Development of Home Electric Appliance in Japan, China, and Korea:from Viewpoint of Advantageous Position Dynamics. Bulletin of the Institute for Commercial Sciences. 2010. 第42巻. 第3号. >1-29頁-29,巻頭2p
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MISC (23):
  • 関根 孝. 中国家電チェーン勃興に見るグローバルへの視点-アジアを見渡す国美電器と蘇寧電器. 商業界・販売革新. 2008. 5月号. >16-18
  • 関根 孝. 『アジア発グローバル小売競争』(担当:第5章「資本自由化で進出ラッシュ続く韓国」). 日本経済新聞社. 2001. >23
  • 関根 孝. 流通産業にいける構造変化に実態把握に関する調査研究. (財)流通システム開発センター. 2000. >
  • 関根 孝. eコマースと新世紀の小売業. 専修大学商学部・商業学科3コース制発足記念公開講座. 2000. >
  • 関根 孝. 韓国の商業統計. 専修大学商学研究所報. 2000. >23
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Books (23):
  • Developping Chinese Distribution
    Hakuto-Shobo Publishing Company 2009
  • 商学通論(六訂版) 担当:第3章小売機構、第5章商的流通、第7章金融と危険負担
    同文舘 2005
  • 日本の流通100年 担当:第8章 流通政策-大店法からまちづくりへ
    有斐閣 2004
  • 『商業まちづくり-商業集積の明日を考える』 担当:「第1章 まちづくりと商業集積」
    白桃書房 2003
  • 『日韓小売業の新展開』 担当:「序章 日韓小売業市場の革新と分析視覚」、「第1章 新世紀を迎えた日韓小【I】日本の小売業の現状」、「第2章 小売業の発展動向-業態別分析-【I】わが国小売業の発展動向」、「終章 日韓小売業の比較研究と今後の研究課題」
    千倉書房 2003
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Lectures and oral presentations  (5):
  • 韓国家電品流通のダイナミクス-日韓比較の視点から
    (日本商業学会全国大会 慶應義塾大学 2004)
  • ワークショップ「日本の流通100年」で報告「流通政策」
    (日本商業学会全国大会 2003)
  • 「日韓小売市場革新モデルの構築可能性」
    (日本商業学会関西部会 2003)
  • 韓国小売業の実証分析-ひとつの日韓小売業比較分析
    (Korea Distribution Association(韓国流通学会) 2001)
  • 小売構造の時系的分析
    (日本商業学会 関東部会 1987)
Education (1):
  • - 1974 Yokohama National University
Professional career (1):
  • 経営学修士 (横浜国立大学)
Work history (1):
  • Senshu University School of Commerce Professor
Association Membership(s) (2):
Japan Society for Distributive Sciences ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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