Rchr
J-GLOBAL ID:200901046323980851
Update date: Nov. 19, 2024
IBUKI YUSUKE
イブキ ユウスケ | IBUKI YUSUKE
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Business administration
Research keywords (1):
経営戦略論,組織間関係論,組織論,広告産業論,コーポレート・コミュニケーション論,スポーツ産業論,キャリア教育論
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2020 - 2023 「組織の組織」における広報活動に着目した2020東京オリ・パラのレガシーの承継
- 2020 - 2023 情報社会における米軍の広報教育と実践に関する研究
- 2019 - 2023 Empirical research on the qualities required for Japanese public relations managers and how to cultivate them
- 2014 - 2018 Human resource development of communication professionals
- 2013 - 2016 Promoting Social Entrepreneur with the Apparatus of the Sports Culture
- 2012 - 2015 Media Relations of Regional Resources
- 2010 - 2012 International Comparative Research on Diffusing and Developing Global Compact 2.0 through Sports activities
- 2009 - 2010 Creative Management in Advertising Agencies
- 2008 - 2010 Envisioning Possibility of Corporate Social Responsibility Practices Mediated by Sports
- 2006 - 2008 Corporate Turnaround and New Growth : Acquisition of Business Resources From Other Organizations, and Managerial Autonomy
Show all
Papers (48):
-
Sophia Mueller, Tom Kelleher & Yusuke Ibuki. U.S. and Japanese Consumer Attitudes Toward Tailored and Targeted Communication with Human and Chatbot Agents. Journal of Interactive Advertising. 2024. 24. 1. 84-101
-
Consideration of the Olympic legacy governance and evaluation. Doshisha Journal of Health & Sports Science. 2022. 14. 10-21
-
A Study on Public Relations and Public Hearing Through Inter-Organizational Cooperation : A Case Study of Public Hearing Strategy in Tokyo2020. Corporate Communication Studies. 2022. 26. 55-63
-
Relationship between metacognition and permeability control power in career education revisited. Forum of Higher Education Research. 2022. 12. 53-59
-
伊吹勇亮・木原麻子. キャリア教育におけるメタ認知と透過性調整力との関係. 高等教育フォーラム. 2021. 11. 11-19
more...
MISC (2):
-
伊吹勇亮. 書評:川北眞紀子、薗部靖史著『アートプレイスとパブリック・リレーションズ--芸術支援から何を得るのか』有斐閣、2022年. 文化経済学. 2023. 20. 2. 26-27
-
伊吹 勇亮. 地域情報&オピニオン 大学広報の効果的実施--地域密着型大学の場合. 地域研究. 2005. 5. 129-135
Books (13):
-
広報・PR論 -パブリック・リレーションズの理論と実際- 改訂版
有斐閣 2022
-
(Under-) Development of PR industry and profession
Routledge 2018
-
キャリア教育の「効果」の探索 -京都産業大学におけるコーオプ教育を事例に-
東北大学出版会 2017
-
課題解決型授業への挑戦 -プロジェクト・ベースト・ラーニングの実践と評価-
ナカニシヤ出版 2017
-
広告コミュニケーション研究ハンドブック
有斐閣 2015
more...
Lectures and oral presentations (22):
-
学生アスリートが抱えるステロタイプ -学習の阻害要因に関する一考察-
(日本インターンシップ学会第22回大会 2021)
-
メタ認知能力涵養手段としての広告教育に関する試論
(日本広告学会関西部会2020学会年度第3回研究会 2021)
-
学生アスリート向けインターンシップ改善効果分析
(日本インターンシップ学会第21回大会 2020)
-
学生アスリート向けインターンシッププログラムがキャリア意識に与える影響 -キャリア意 識の発達に関する効果測定テスト(CAVT)を用いた受講生調査から-
(大学教育学会第42回大会 2020)
-
ZEMI: Unique method of teaching public relations in Japan
(23rd Annual Internatipnal Public Relations Research Conference 2020)
more...
Works (2):
-
「『経営機能としての広報』の現状把握と人材育成施策の検討」研究経過報告
伊吹勇亮 2019 -
-
コーポレート・コミュニケーション論
伊吹勇亮 2018 -
Education (3):
- 2002 - 2005 Kyoto University Graduate School, Division of Economics
- 2000 - 2002 Kyoto University Graduate School, Division of Economics
- 1996 - 2000 Kyoto University Faculty of Economics Department of Business Administration
Professional career (2):
- 修士(経済学) (京都大学)
- 学士(経済学) (京都大学)
Work history (3):
- 2009/04 - 現在 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration Department of Management Associate Professor
- 2009/04/01 - 現在 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration, Department of Business Administration
- 2005/04 - 2009/03 Nagaoka University Lecturer
Committee career (3):
- 2013 - 2015 組織学会 評議員
- 日本広報学会 理事,常任理事
- 日本広告学会 評議員,理事,常任理事(大会運営委員長,関西部会運営委員長代行,関西部会運営委員長)
Awards (5):
- 2021/10 - 日本広報学会 第16回日本広報学会賞(優秀研究奨励賞)
- 2015 - 日本広報学会 第10回日本広報学会賞(教育・実践貢献賞)
- 2015 - 第10回日本広報学会賞(教育・実践貢献賞) 『広報・PR論:パブリック・リレーションズの理論と実際』(有斐閣,2014)に対して
- 2012 - 日本広告学会 クリエーティブ・フォーラムMost Expectative Presentation
- 2012 - 日本広告学会クリエーティブ・フォーラムMost Expectative Presentation
Association Membership(s) (10):
International Communication Association
, Association for Education in Journalism and Mass Communication
, American Academy of Advertising
, Academy of Management
, 文化経済学会
, 日本広報学会
, 日本広告学会
, 日本経営学会
, 組織学会
, 京都大学経済学会
Return to Previous Page