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J-GLOBAL ID:200901046416848155   Update date: Nov. 08, 2024

Sekita Kazuhiko

セキタ カズヒコ | Sekita Kazuhiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 教育心理・教育方法 ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2022 - 2025 ディプロマポリシーと授業実践をつなぐ学習者中心の授業観の解明と研修方法の開発
  • 2014 - 2018 Development of syllabus to foster the writing skills of university students while overcoming the weak sense of writing
  • 2014 - 2016 協同教育研究推進プロジェクト
  • 2011 - 2015 A support environment for Academic Adviser using Web-based e-portfolio that evaluate a student performance automatically.
  • 2009 - 2011 A Study on an Educational Model and Quiz Creation Support Environment Maximizing Learning Effect by Collaborative Quiz Creation
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Papers (16):
  • 山田嘉徳, 関田一彦. 授業改善に向かう大学教員の授業観・教育観の検討 ー学習者中心の教育の視点からー. 大学教育学会誌. 2022. 44. 2. 40-50
  • 関田一彦. アメリカの協同学習理論の受容と融合. 日本協同教育学会編『日本の協同学習』ナカニシヤ出版に所収. 2019. 51-68
  • 関田一彦. LTDと大学入試: 創価大学PASCAL入試の取り組み. 協同と教育. 2019. 145-152
  • 関田一彦,森川由美. 主体的・対話的で深い学びを促す振り返り:協同教育の視点からの一考察. 創価大学教育学論集. 2019. 71. 243-258
  • 関田一彦. 2015年度会員調査結果からみた初年次教育の現状と課題. 初年次教育学会編『進化する初年次教育』世界思想社 所収. 2018. 191-200
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MISC (83):
  • Takahashi Hiromi, Sekita Kazuhiko. Identifying Learning Outcomes from Student Reflections: A Case Report for Using Generative AI. 2025. 77
  • 関田一彦. グランドデザイン2021-2030の推進に向けて:価値創造教育の概念整理. 2025. 14
  • 関田一彦, 服部南見. Giver/Taker傾向識別尺度開発報告(1). 学士課程教育機構研究誌. 2025. 14
  • Sekita Kazuhiko, Yamada Yoshinori. The Relationship;between High;School Teachers;Believes on Education;Instructional Strategies;A Pilot Survey Study. 2025. 77
  • 関田一彦. 授業外で学びを支えるSPACe. 大学時報. 2024. 417. 38-43
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Books (23):
  • 涌井恵編著『特別支援教育とアクティブ・ラーニング』
    金子書房 2023
  • Contemporary Global Perspectives on Cooperative Learning
    Routledge 2023 ISBN:9781003268192
  • 井下千以子編著『思考を鍛えるライティング教育 書く・読む・対話する・探求する力を育む』
    慶応義塾大学出版会 2022 ISBN:9784766428308
  • Kagan Cooperative Learning Structures
    2021
  • 中野良吾編著 『発達心理学I/II』
    創価大学通信教育部 2018
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Lectures and oral presentations  (15):
  • 大学教員が抱く授業観の探索的検討
    (第26回 大学教育研究フォーラム 2020)
  • 大学教員が抱く授業観の探索的検討-質問紙調査から見えてきた課題-
    (大学教育学会第41回大会 2019)
  • Improving curriculum instruction through reflecting on students' learning outcomes
    (Association of American Colleges and Universities 2016)
  • 学会会員調査結果から見た初年次教育の現状と課題 ~学会としての高大接続改革への対応~
    (初年次教育学会第8回大会 課題研究シンポジウム 2015)
  • Promoting Dialogic Teaching Through Manabiai
    (World Association of Lesson Studies International Conference 2014 in Bandung, Indonesia 2014)
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Education (3):
  • 1985 - 1991 イリノイ大学大学院 教育学研究科 教授法・教育課程研究
  • 1982 - 1985 University of Wisconsin
  • - 1982 Soka University Faculty of Letters Department of Sociology
Professional career (1):
  • Ph.D (University of Illinois)
Committee career (4):
  • 2004/05 - 2022/09 Japan Association for the Study of Cooperation in Education Board member
  • 2012/06 - 2021/05 初年次教育学会 理事
  • 2010/07 - 2015/08 Japan Association for the Study of Cooperation in Education President
  • 2007 - 2010 国際協同教育学会(International Association for the Study of Cooperation in Education) 理事
Awards (1):
  • 2007/06 - 豪日交流基金 Sir Neil Currie Curriculum Development Award 2007
Association Membership(s) (7):
日本高等教育開発協会 ,  大学教育学会 ,  初年次教育学会 ,  日本協同教育学会 ,  日本グループダイナミクス学会 ,  日本教育工学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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