Rchr
J-GLOBAL ID:200901047879815198
Update date: Jan. 31, 2024
Haraguchi Atsushi
ハラグチ アツシ | Haraguchi Atsushi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research keywords (1):
Germanistische Linguistik, DaF, Lesestrategie, Japanisch fuer japanische Studierende
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2015 - 2018 Language Usage and Vocabulary Acquisition: Empirical Foundations for Cognitive Models of the Acquisition of the Basic German Vocabulary
- 1995 - 1996 ドイツ語中・上級教育のための教授法と教材に関する研究
Papers (20):
-
原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (4) -語彙力の拡充- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2017. 50. 35-178
-
原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (3) -文法的戦術(2) 精読時の文法的諸問題- (資料). 文化論集. 2014. 43+44. 23-135
-
原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (2) -文法的戦術(1) 定動詞の位置と枠構造/複合文の分割/文成分へ分解- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2013. 41+42. 179-245
-
原口 厚. ドイツ語読解の戦略と戦術 (1) -読解過程/読解の戦略と読解学習の戦略/理解の第一歩としての概要把握- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2012. 39+40. 229-291
-
原口 厚. 失敗に学ぶ -より良き日本語レポート・論文の文体とことば遣いのために- (資料). 文化論集(早稲田商学同攻会). 2011. 38. 123-168
more...
Lectures and oral presentations (4):
-
ドイツ語読解教育における自立的学習能力の促進-二・三年次の学習者を対象とした授業の一例-
(夏季ドイツ語教育研修会(Goethe-Institut+文部科学省) 2003)
-
乏しい語彙でいかに読ませるか
(早稲田大学ドイツ語学・文学会シンポジウム<ドイツ語学習と授業を考える> 2002)
-
第一回目の授業で何をどう行うか-読解教育の場合-
(第4回流通科学大学・ドイツ語教授法ワークショップ 2001)
-
総合理解力としての読解能力
(第3回流通科学大学・ドイツ語教授法ワークショップ 2000)
Professional career (2):
Association Membership(s) (3):
The Japan Association of College English Teachers
, Liberal and General Education Society of Japan
, Die Japanische Gesellschaft f&uuml;r Germanistik
Return to Previous Page