Rchr
J-GLOBAL ID:200901048155898640
Update date: Aug. 27, 2022
Iimura Atsuko
イイムラ アツコ | Iimura Atsuko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Kamakura Women's University
About Kamakura Women's University
Search "Kamakura Women's University"
Research field (2):
Education - general
, Sociology
Research keywords (4):
特別支援教育・ムーブメント教育療法・家族支援
, Family Support
, Movement Education and Therapy
, Special Needs Education
Research theme for competitive and other funds (6):
障害乳幼児の環境アセスメントの開発と家族支援
障害乳幼児のPlay-Bassed Assessmentの開発と家族支援
ムーブメント法による子どもの育成支援に関する研究-児童館を中心とする展開-
Clumsinessを呈する就学前児童の発達評価と援助に関する実証的研究
A Survey on the Educational and Welfare Activities for Inclusion with the Disabled and Normal Persons.
The Developmental Assessment and Support Activities of Preschool Children with Clumsiness.
Show all
MISC (22):
Clumsy Child Syndromesの発達支援に関する実証的研究(課題番号11610254). 平成11年度、12年度科学研究費補助金基盤研究(C)(2)研究成果報告書. 2001
児童館におけるムーブメント法による子どもの育成プログラムの開発に関する調査研究. 平成12年度児童環境づくり等総合調査研究事業研究成果報告書. 2001
ムーブメント法による子どもの育成支援に関する研究-児童館を中心とする展開-. 平成11年度 児童環境づくり等総合調査研究事業研究成果報告書. 2000
児童館における健常児と障害児の共生福祉に関する調査. 児童研究. 2000. 79. 11-21
就学前幼児の身体協応性の発達-Clumsiness 幼児の Screeningに向けたMQ値の算出-. 東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科学校教育研究論集. 2000. 3. 53-67
more...
Books (3):
医療スタッフのためのムーブメントセラピー
メディカ出版 2003
Clumsinessを呈する就学前児童の発達評価と支援に関する実証的研究
多賀出版 2003
自立活動の計画と展開第4巻:音楽、遊具を活用した自立活動
明治図書 2001
Education (5):
- 2001 Tokyo Gakugei University
- 2001 Tokyo Gakugei University Graduate School, Division of Education
- 1985 Yokohama National University
- 1982 Kunitachi College of Music Faculty of Music
- 1982 Kunitachi College of Music Faculty of Music
Professional career (1):
Doctor of Philosophy in Education (Tokyo Gakugei University)
Awards (1):
1995 - 研究奨励賞(財)読売光と愛の事業団重症心身障害児(者)の療育に関する研究. テーマ:在宅の重複障害幼児に対する簡易布製遊具の開発とその実証に関する研究
Association Membership(s) (6):
学校保健学会
, 日本教育心理学会
, 日本児童学会
, 日本保育学会
, 日本小児保健学会
, 日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM