Rchr
J-GLOBAL ID:200901048304976897   Update date: Nov. 22, 2024

Sasaki Hiroyuki

ササキ ヒロユキ | Sasaki Hiroyuki
Affiliation and department:
Job title: professor
Homepage URL  (1): https://www.nuis.ac.jp/pub/teacher_sasaki_h.html
Research field  (3): Educational psychology ,  Experimental psychology ,  Social psychology
Research keywords  (8): 自己制御 ,  意思決定 ,  注意 ,  認知 ,  Decision making ,  Social cognition ,  Attention ,  Visual perception
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2015 - 2018 メッセージフレーミング効果の世代間伝達:メッセージの送り手と受け手の親子関係
  • 2014 - 2015 子どもの自己制御行動に対する保育士と実習生の言葉がけについて
  • 2012 - 2015 フレーミング効果の養育・発達過程モデルの検証:子どもへの言葉がけに注目して
  • 2003 - 2004 視覚的アウェアネスにおける選択的注意と選択的無視
  • 2001 - 2003 視覚的アウェアネスにおけるボトムアップ処理とトップダウン処理
Show all
Papers (15):
  • Hiroyuki Sasaki, Yoichiro Hayashi, Takehiro Ochi. Interaction of Cognitive and Motivational Processes in Asymmetric Preferences for Gains and Losses. Basic and Applied Social Psychology. 2024. 1-10
  • Hiroyuki Sasaki, Nana Watanabe. Is non-synesthetes’ B Blue? Grapheme-color association improves non-synesthetes’ detection in visual search. Consciousness and Cognition. 2024. 118. 103632-103632
  • Yoichiro Hayashi, Hiroyuki Sasaki. Effect of leaders' regulatory-fit messages on followers' motivation. Journal of Applied Social Psychology. 2022. 52. 7. 496-510
  • Hiroyuki Sasaki. Object-Color Associations in Preschool Children's Drawings. CURRENT PSYCHOLOGY. 2016. 35. 3. 410-413
  • Hiroyuki Sasaki, Yoichiro Hayashi. Inexperienced versus experienced mothers’ and preschool teachers’ strategies for providing persuasive messages to young children. Preschool Children: Social Skills, Educational Development and Health Disparities. 2016. 69-82
more...
MISC (20):
  • 佐々木宏之, 皆川琴音. 新型コロナウイルス感染拡大への不安・不正・不満がもたらすストレス-パーソナリティ・ストレス認知・コーピングの媒介モデルの検討-. 新潟国際情報大学 経営情報学部 紀要. 2022. 5. 8-20
  • 佐々木宏之, 林洋一郎. 養育に関するメッセージ・フレーミングと制御適合. 慶應経営論集. 2022. 38. 61-75
  • 佐々木宏之, 鈴木達也. サッカーのペナルティキックにおける傾向と対策-2018 年W 杯ロシア大会の映像分析とPK 実験から-. 暁星論叢. 2019. 70. 87-105
  • 林 洋一郎, 佐々木 宏之. 職場における指示・助言メッセージの分類:制御焦点の観点から. 北海道心理学研究. 2017. 39. 0. 20-20
  • 佐々木 宏之, 林 洋一郎. Parents' and Adolescents' Retrospective Reports of Parenting Styles in Childhood. 慶応経営論集. 2017. 34. 1. 233-246
more...
Books (2):
  • Preschool Children: Social Skills, Educational Development and Health Disparities
    NOVA Publishers 2016 ISBN:9781634851312
  • 30分で学ぶ心理学の基礎(共著)
    北樹出版 2007 ISBN:9784779300967
Education (4):
  • - 2002 Tohoku University
  • - 2002 Tohoku University Graduate school of arts and letters Human Science Psychology
  • - 1996 Tohoku University The Faculty of Arts and Letters
  • - 1996 Tohoku University Faculty of arts and letters social science, psychology
Professional career (1):
  • Doctor of letters (Tohoku University)
Work history (4):
  • 2018/04 - 現在 Nigata University of International and Information Studies Faculty of Business and Informatics
  • 2004/04 - 2018/03 Niigata Chuoh Junior College Early Childhood Education
  • 2002 - 2003 日本学術振興会 特別研究員
  • 2002 - 2003 Research fellow of the Japan Society
Awards (2):
  • 1999 - 日本基礎心理学会優秀発表賞
  • 1999 - Award for presentation of the annual meeting of the Japanese psychonomic Society
Association Membership(s) (6):
THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  東北心理学会 ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  日本基礎心理学会 ,  Tohoku Psychological Association ,  The Japanese Psychonomic Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page