Rchr
J-GLOBAL ID:200901048403118550   Update date: Aug. 28, 2018

Inoue Seisaku

イノウエ セイサク | Inoue Seisaku
Research field  (1): Science education
Research keywords  (2): 美術教育学 ,  Art Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 1975 - 美的教育の研究
  • 1975 - Study on Aesthetic Education
MISC (30):
  • 研究とディシプリンについて. 三重大学美術科研究紀要. 1997. 4
  • Study of arts Education and Discipline. Bulletin of the Fine arts Depertment, the Faculty of Education, Mie University 4. 1997. 4
  • 総合的な単元学習における美的体験. 三重大学図工・美術・工芸教育研究会紀要. 1996. 2
  • 芸術批評能力を鍛える鑑賞教育. 三重大学図工・美術・工芸教育研究会紀要. 1996. 2
  • 新しい価値基準の獲得と個性教育. 三重大学図工・美術・工芸教育研究会紀要. 1996. 2
more...
Books (18):
  • 図画工作科指導法-理論と実践
    日本文教出版株式会社 1999
  • A Teaching Methods for Arts and Crafts-Theory and Practice(a joint work)
    Nihon Bunkyo Syuppan 1999
  • 芸術教授と工作教育
    総合教科「芸術」の教科課程と教授法の研究 1996
  • Art Education and Manual Training
    In Curricalum and Education of Comprehensive Art Course 1996
  • 美的工作教育について
    科学研究費補助金による共同研究成果報告 1995
more...
Works (23):
  • Published "Aesthetics for living" by Yamamoto Masa
    2003 -
  • 出版『暮らしの美学』著名山本正男
    2003 -
  • Published "Aesthetics for living" by Yamamoto Masao
    2003 -
  • 第15回井上正作個展、浦和・画廊「道」
    2001 -
  • Held"the 15th One-man Exhibition of INOUE SEISAKU"At Gallery Michi in Urawa, exhibiting approximately 10 works.
    2001 -
more...
Education (4):
  • - 1977 Tokyo University of the Arts
  • - 1977 Tokyo University of the Arts Graduate School, Division of Fine Arts
  • - 1965 Tokyo University of the Arts
  • - 1965 Tokyo University of the Arts Faculty of Fine Arts
Professional career (1):
  • Master of science of arts (Tokyo University of the Arts)
Work history (1):
  • University of Yamanashi Faculty of Education and Human Sciences, Art Education Course
Association Membership(s) (5):
日本教育学会 ,  日本デザイン学会 ,  美術科教育学会 ,  インシア(INSEA : International Society for Edcation through Art) ,  美学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page