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J-GLOBAL ID:200901048407607857
Update date: Jan. 30, 2024
Kawamura Yoji
カワムラ ヨウジ | Kawamura Yoji
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://www.bus.kindai.ac.jp/kawamura/index.html
Research field (3):
Commerce
, Business administration
, Intelligent informatics
Research keywords (5):
Model
, Marketing Information System
, Intelligent Information System
, Advertising
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (13):
- 2021 - 2022 宇陀の魅力PR事業
- 2019 - 2021 消費者の関与を獲得する広告技法の分析
- 2011 - 2016 Modeling and Manipulating the Human Decision-Making Process of Purchase in the Retail Shop Environment
- 2010 - 2014 映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究
- 2011 - 2013 ソーシャルメディアのキーワード・意味連鎖に基づく消費者インサイトの分析
- 2011 - 2012 トップ・クリエイターにとっての望ましいクリエイティブ・マネジメントに関する国際比較研究
- 2007 - 2010 映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究
- 2001 - 2004 映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究
- 芸能情報システムに関する研究
- シナリオ・プランニングに関する研究
- Study on scenario pianning
- Study on Information System of Japanese Geino
- Study on Technique, Rhetoric and Effect of Commercial Film
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Papers (39):
-
Changes and Systematization of Memorable Advertising Creative Factors. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2022. 56. 5. 50-57
-
Yoji Kawamura. Relationship Between Worldview and Advertising Techniques. Proceedings of the 2022 International Conference on Artificial Life and Robotics. 2022. 1043-1047
-
KAWAMURA Yoji. An Analysis of Cognitive Elements and Effects of Video Commercials: Toward Effective Indexing and Video Production. Bridging the Gap Between AI, Cognitive Science, and Narratology with Narrative Generation. 2020. 283-309
-
KAWAMURA Yoji. An Analysis on Commercial Film Techniques and Effects Using Positive Factors of Evaluation Database System. Journal of Robotics, Networking and Artificial Life. 2019. 6. 1. 1-6
-
KAWAMURA Yoji. Practice and Modeling of Advertising Communication Strategy: Sender-Driven and Receiver-Driven. Content Generation Through Narrative Communication and Simulation. 2018. 358-379
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MISC (41):
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川村洋次. 消費者の関与を獲得する広告技法の分析. 吉田秀雄記念事業財団研究助成集(要旨)2020年度(令和2年)第54次. 2021. 54. 45-57
-
川村洋次. 消費者の関与を獲得する広告技法の分析. 吉田秀雄記念事業財団2019年度・第53次/2020年度・第54次継続研究助成研究報告書. 2021. 1-189
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KAWAMURA Yoji. A Study on the Commercial Film Production Support System Based on Image Rhetoric. Report (No.22500102) on the Grants-in-Aid for Scientific Research. 2014. 1-6
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Yoji Kawamura. Narrative Generation by Advertising Communication Strategy. WI-Consortium. 2013
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川村洋次. ソーシャルメディアのキーワード・意味連鎖に基づく消費者インサイトの分析. 吉田秀雄記念事業財団平成24年度助成研究報告書. 2013. 1-93
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Books (7):
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集客の教科書(第3版)-M-In-Dサイクル・マーケティングのすすめ
中央経済社 2021
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ポストナラトロジーの諸相
新曜社 2021 ISBN:9784788517158
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デジタル社会のマーケティング
中央経済社 2019
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情報物語論-人工知能・認知・社会過程と物語生成-
白桃書房 2018 ISBN:9784561561002
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マーケティング・コミュニケーション
五絃舎 2009
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Lectures and oral presentations (30):
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消費者の関与を獲得する広告技法の調査・分析-体系化に向けて-
(日本広告学会第 52 回全国大会 2021)
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消費者の関 与を獲得する広告技法のパターン分析
(日本広告学会第 51 回全国大会 2020)
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自由記述文を基にした広告映像制作情報システムの試み
(日本広告学会 2011)
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広告映像制作の情報システム支援-大阪らしさを勝手につくる-
(日本広告学会第2回クリエーティブ・フォーラム 2009)
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An Analysis on the Story and Editting Techniques of Commercial Films
(2008)
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Education (3):
- 1996 - 1999 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Department of Multi-Disciplinary Sciences,General Systems Sciences
- 1991 - 1993 University of Tsukuba Graduate School of Systems Management
- 1979 - 1983 Tokyo Institute of Technology Faculty of Science Department of Applied Physics
Professional career (1):
- Master of Business Administration (University of Tsukuba)
Work history (7):
- 2007/04 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Professor
- 2002/04 - 2007/03 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business Administration Associate Professor
- 2000/04 - 2002/03 Osaka University of Economics and Law Faculty of Economics Associate Professor
- 1999/04 - 2000/03 Osaka University of Economics and Law Faculty of Economics Lecturer
- 1998/04 - 1999/03 Shizuoka Sangyo University Faculty of Business Administration Part Time Lecturer
- 1990/08 - 1998/03 Mitsubishi Research Institute, Inc. Department of New Science Senior Staff Researcher
- 1983/04 - 1990/06 NEC Corporation Space and Laser Department Researcher
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Committee career (7):
Awards (1):
- 2005 - 2005年・日本広告学会賞・学術論文部門 「広告映像の修辞の分析-広告映像制作支援情報システムの構築に向けて-」
Association Membership(s) (7):
IEEE
, 情報処理学会
, 日本行動計量学会
, 日本広告学会
, 日本認知科学会
, IEEE
, 米国広告学会
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