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J-GLOBAL ID:200901048455105537   Update date: Jul. 28, 2022

Sensui Kiyoshi

センスイ キヨシ | Sensui Kiyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Experimental psychology ,  Educational psychology ,  Social psychology
Research keywords  (7): 消費者心理学 ,  広告 ,  気分 ,  社会的認知 ,  社会心理学 ,  Social Cognition ,  Social Psychology
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2013 - 2014 ソーシャルメディアの情報発信者から考える「つながり」-共感相手と関与度からの検討-
  • 2012 - 2013 向社会的規範とソーシャルメディアの共感が消費者行動に及ぼす影響
  • 2010 - 2013 現代日本の青年層の異文化観に関する研究-群馬県における高校生・大学生の意識の分析
  • 2008 - 2009 広告から喚起される「気分の確実性」が購買情報処理に及ぼす影響
  • 2003 - 2006 The influences of Attitude Accessibility and Mood
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MISC (16):
  • The effect of uncertain positive moods from advertising. Journal of Advertising Science. 2010. 52. 47-58
  • 泉水清志. 広告から喚起される「気分の確実性」が購買情報処理に及ぼす影響. 財団法人吉田秀雄記念事業財団. 2009
  • 増山光洋, 泉水清志. 保育者養成においてクラブ活動が与える影響4-進路決定自己効力からの検討-. 育英短期大学幼児教育研究所紀要. 2008. 5. 13-19
  • 泉水清志. 女子短大生における進路選択と進路指導-自己成長力と進路決定自己効力からの検討-. 育英短期大学研究紀要. 2008. 25. 33-44
  • 泉水清志, 増山光洋. 保育者養成においてクラブ活動が与える影響3-自己成長力からの検討-. 育英短期大学幼児教育研究所紀要. 2007. 4. 45-54
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Books (2):
  • 心理解析実習
    淑徳大学通信教育部 2010
  • 心理学統計法
    淑徳大学通信教育部 2009
Lectures and oral presentations  (10):
  • 不確実なポジティブムードの影響
    (日本心理学会第74回大会 2010)
  • 広告から喚起されるポジティブ気分の確実性が購買情報処理に及ぼす影響
    (日本心理学会第73回大会 2009)
  • 気分の確実性が広告情報処理に及ぼす影響
    (日本社会心理学会第50回大会 2009)
  • 態度接近性と不確実なポジティブ気分
    (日本社会心理学会第47回大会 2006)
  • 態度接近性と不確実なネガティブ気分
    (日本心理学会第70回大会 2006)
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Education (4):
  • - 1999 Aoyama Gakuin University
  • - 1999 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Letters Psychology
  • - 1993 Komazawa University Faculty of Letters Department of Sociology
  • - 1993 Komazawa University Faculty of Literature Sociology
Professional career (1):
  • Master(Literature) (Aoyama Gakuin University)
Work history (10):
  • 2000 - 2003 Aoyama Gakuin University
  • 2000 - 2003 Part time Lecturer, Aoyama Gakuin University
  • 1999 - 2003 東京衛生学園専門学校 非常勤講師
  • 1999 - 2003 朝霞地区看護専門学校 非常勤講師
  • 1999 - 2003 Part time Lecturer, Tokyo Eisei College
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Committee career (3):
  • 育英短期大学FD委員
  • 育英短期大学自己点検評価委員
  • 育英短期大学教務委員
Association Membership(s) (6):
日本広告学会 ,  日本感情心理学会 ,  日本心理学会 ,  日本社会心理学会 ,  The Japanese Psychological Association ,  The Japanese Society of Social Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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