Rchr
J-GLOBAL ID:200901049242377831   Update date: Nov. 02, 2024

Nomura Hideki

Nomura Hideki
Research field  (3): Educational psychology ,  Healthcare management, medical sociology ,  Medical equipment testing
Research keywords  (6): 教育評価 ,  community-based healthcare ,  医療におけるプロフェッショナリズム ,  根拠に基づく医療(EBM) ,  医学教育 ,  General Medicine
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2021 - 2024 臨床研修の到達目標・方略・評価等の見直しに向けた研究
  • 2018 - 2021 Study on improving reliability of objective structured clinical examination after clinical clerkship in a medical school
  • 2018 - 2020 新たな臨床研修の到達目標・方略・評価を踏まえた指導ガイドラインに関する研究
  • 2015 - 2016 臨床研修の到達目標と連動した研修診療科に関する研究
  • 2014 - 2015 医師臨床研修の到達目標とその評価の在り方に関する研究
Show all
Papers (54):
  • Satoshi Hara, Kunio Ohta, Daisuke Aono, Toshikatsu Tamai, Makoto Kurachi, Kimikazu Sugimori, Hiroshi Mihara, Hiroshi Ichimura, Yasuhiko Yamamoto, Hideki Nomura. Feasibility and reliability of the pandemic-adapted online-onsite hybrid graduation OSCE in Japan. Advances in Health Sciences Education. 2023. 29. 3. 949-965
  • 太田 邦雄, 青野 大輔, 原 怜史, 野村 英樹, 杉森 公一. 教育プログラム評価における持続可能な体制づくりと担当者の働き方を考える 教育・臨床実践者の教育プログラム評価業務との関わり方. 医学教育. 2023. 54. Suppl. 22-22
  • 青野 大輔, 原 怜史, 太田 邦雄, 浅田 優也, 北川 麻衣, 向井 加奈恵, 大江 真琴, 伊藤 泰信, 野村 英樹. 学修目標の達成の自己評価から授業設計を考える 社会科学・行動科学における文化人類学教育の導入事例. 医学教育. 2023. 54. Suppl. 226-226
  • 青野 大輔, 原 怜史, 太田 邦雄, 浅田 優也, 北川 麻衣, 向井 加奈恵, 大江 真琴, 伊藤 泰信, 山下 太郎, 野村 英樹. オンラインでの医学・看護学合同多職種連携教育による学生の協同作業に対する認識の変化. 医学教育. 2022. 53. Suppl. 190-190
  • Akikatsu Nakashima, Shigeto Horita, Takahiro Matsunaga, Ryo Inoue, Takeshi Zoshima, Ichiro Mizushima, Satoshi Hara, Kiyoaki Ito, Hiroshi Fujii, Hideki Nomura, et al. Factors contributing to discrepant estimated glomerular filtration values measured by creatinine and cystatin C in patients with rheumatoid arthritis. Scientific reports. 2021. 11. 1. 9884-9884
more...
MISC (133):
  • 野村 英樹. 【総合理学療法】総合診療医は何を総合的にみているのか. 理学療法ジャーナル. 2024. 58. 2. 150-155
  • 宮田 靖志, 野村 英樹, 朝比奈 真由美, 井上 千鹿子, 高宮 有介, 横尾 英孝, 小比賀 美香子, 尾崎 章彦, 高田 真二. 医師の資質・能力としてのプロフェッショナリズム. 医学教育. 2024. 55. 1. 35-39
  • 原 怜史, 青野 大輔, 野村 英樹, 朝比奈 真由美, 太田 邦雄. 臨床実習医学生に対するオンラインAppreciative Inquiryによるプロフェッショナリズム教育の実践. 医学教育. 2022. 53. Suppl. 237-237
  • 野村 英樹. 学習プロセスに科学的視点を. 金沢大学十全医学会雑誌. 2022. 131. 1. 1-1
  • 小野 剛, 金丸 吉昌, 大原 昌樹, 中村 伸一, 野村 英樹. 【日本地域医療学会設立と今後の課題・展望】. 地域医療. 2022. 59. 4. 376-387
more...
Books (2):
  • 見逃せない,よくある外臓疾患の診かた・みつけかた : 眼/耳/鼻/口・のど/皮膚/泌尿器/運動器 : 内臓だけが臓器じゃない!
    中山書店 2012 ISBN:9784521734514
  • 臨床医による臨床医のための本当はやさしい臨床統計 : 一流論文に使われる統計手法はこれだ!
    中山書店 2005 ISBN:9784521019017
Lectures and oral presentations  (77):
  • Validating a Stepwise Pass/Fail Decision-making Procedure for the Post-CC OSCE with Conditional SEM
    (2024)
  • Reliability of Composite Score based on Multivariate Generalizability Theory in Pre-CC OSCE
    (2024)
  • 医学教育モデル・コア・カリキュラムにおけるプロフェッショナリズムを読み解く プロフェッショナリズムの概念 社会契約を中心に
    (第55回日本医学教育学会大会 2023)
  • 学修目標の達成の自己評価から授業設計を考える 社会科学・行動科学における文化人類学教育の導入事例
    (第55回日本医学教育学会大会 2023)
  • 全国大学医学部・医科大学におけるセルフケアの卒前教育に関する現状調査
    (第55回日本医学教育学会大会 2023)
more...
Education (2):
  • - 1994 Kanazawa University
  • - 1988 Kanazawa University
Professional career (1):
  • 医学博士
Work history (3):
  • 2015/10 - 現在 Kanazawa University Hospital Department of General Medicine Director
  • 2012/04 - 2015/09 Kyorin University Department of General Medicine Professor
  • - 2012/03 Kanazawa University Hospital Department of General Medicine Deputy Director
Committee career (4):
  • 2021/09 - 現在 Japanese Association of Community Healthcare Excective Board Member
  • 2020 - 現在 全国国民健康保険診療施設協議会 参与
  • 2016/06 - 現在 Japan Society for Medical Education Excective Board Member
  • 2016/09 - 2022/06 日本専門医機構 総合診療専門医検討委員
Awards (1):
  • 2002 - Japanese Society of General Medicine Hinohara Award
Association Membership(s) (6):
Japanese Association of Community Healthcare ,  Japanese Society of Medical Education ,  日本内科学会 ,  Japan Primary Care Association ,  American College of Physicians ,  日本総合診療医学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page