Rchr
J-GLOBAL ID:200901050226605865
Update date: Apr. 23, 2024
HIDENORI YAMADA
ヤマダ ヒデノリ | HIDENORI YAMADA
Affiliation and department:
Job title:
教授
Research field (1):
Healthcare management, medical sociology
Research keywords (2):
Psychosomatic correlation
, Occupational Therapy
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2006 - 2009 Outcome Prediction for the Mental and Physical Functions of Chronic Stroke Patients -The Follow up Study at 10 Years after the Onset of Stroke-
- 該当なし
Papers (10):
-
The study of the activity used in psychiatric occupational therapy and training school of Occupational therapy. 2022. 28
-
山田 英徳. ストレスと性格との関係 -客観的臨床能力試験(OSCE)を通して-. リハビリテーション教育研究. 2019. 25. 174-175
-
山田 英徳. 臨床実習における学生の課題遂行状況、体調面、実習満足度の変化の可視化. リハビリテーション教育研究. 2018. 23
-
山田 英徳. 臨床評価技術実習に即した客観的臨床能力試験の開発. リハビリテーション教育研究. 2017. 22. 94-95
-
山田 英徳. フィードバック演習の試み. リハビリテーション教育研究. 2016. 21. 226-227
more...
MISC (1):
-
遠藤浩之, 渡邊雅行, 山田英徳, 村岡健史. 臨床実習に向けての学内教育の取り組み-事前実習プログラム・個別的特徴の把握-. 常葉大学保健医療学部紀要. 2015. 6. 1
Books (3):
-
ゴールドマスターテキスト 作業療法評価学 第3版
株式会社 メジカルビュー社 2022 ISBN:9784758320436
-
PT/OTリハ演習 メソッド
診断と治療社
-
PT・OTのためのOSCE 臨床力が身につく実践テキスト
金原出版株式会社
Lectures and oral presentations (31):
-
精神科領域の施設と作業療法養成校で使用される作業活動に関するパイロット研究
(第54回日本作業療法学会)
-
Relationship between stress and personality -The objective clinical ability test(OSCE)-
(2019)
-
障害者の就労支援に関する学生の意識調査-授業前アンケートから指導ポイントを考えるー
(第32回全国リハビリテーション学校協会研究大会・教員研修会 2019)
-
ひとは作業をすることで元気になれる
(平成30年度富士市民大学前期ミニカレッジ講座 2019)
-
ストレスと性格との関係 -客観的臨床能力試験(OSCE)を通して-
(第31回全国リハビリテーション学校協会研究大会・教員研修会 2018)
more...
Education (5):
- 2019 - 2022 人間総合科学大学 大学院満期退学 心身健康科学専攻
- 2006 - 2013 Gifu University
- 2003 - 2005 放送大学大学院 文化科学研究科 教育開発プログラム
- 1997 - 2000 静岡大学 工学部 電気電子工学科
- 1984 - 1986 国立療養所東名古屋病院附属リハビリテーション学院 作業療法学科
Professional career (1):
Work history (6):
Committee career (4):
- 2015/04 - 現在 袋井市障害計画推進協議会 委員
- 2011/04 - 現在 一般社団法人 日本作業療法士協会 教育部 部員
- 2017/04 - 2023/06 全国リハビリテーション学校協会 理事
- 2010/04 - 2023/03 一般社団法人 日本作業療法士協会 演題査読委員
Association Membership(s) (3):
日本心身健康科学会
, 日本作業療法士協会
, THE JAPAN SOCIETY FOR MEDICAL EDUCATION
Return to Previous Page