Rchr
J-GLOBAL ID:200901050364885194
Update date: Sep. 16, 2022
Hirose Yumiko
ヒロセ ユミコ | Hirose Yumiko
Affiliation and department:
National Institute of Special Needs Education Department of Educational Support
About National Institute of Special Needs Education Department of Educational Support
Search "National Institute of Special Needs Education Department of Educational Support"
Detailed information
Job title:
Senior Chief Researcher
Other affiliations (1):
National Institute of Special Needs Education
Department of Educational Support Senior Chief Researcher
Research field (1):
Education - general
Research keywords (2):
特別支援教育
, Special Needs Education
Research theme for competitive and other funds (7):
2001 - 2003 通常の学級における自閉症児の支援マニュアルの開発と運用に関する実施的研究
2000 - 2002 通常の学級における自閉的傾向のある児童の教育に関する研究
自閉症児・学習障害児の社会性の発達に関する研究
自閉症児の個々のニーズに応じた指導方法に関する研究
Study on Education for Autistic Children in Ordinary Class.
Study on Development of Social Skills in Autistic Children and Learning Disabiled Children
Study on the Program of Educational Interraction Based on the Individual Needs in Autistic Children
Show all
MISC (11):
通常の学級における自閉症教育の現状(2)-小学校通常の学級担任のニーズを中心に-. 国立特殊教育総合研究所研究紀要. 2002. 29. 129-137
廣瀬 由美子, 東條 吉邦, 寺山 千代子. 通常の学級における自閉症児の教育の現状-小学校通常の学級担任のニーズを中心に-. 国立特殊教育総合研究所研究紀要. 2001. 28. 77-85
廣瀬 由美子, 加藤 哲文, 小林 重雄. 自閉症児における通常の学級児童との交流を促進するための教育プログラム-役割活動が及ぼす効果について-. 特殊教育学研究. 2001. 38. 5. 61-70
The Present Situation of Education for Children with Autism in Regular Classes. 2001. 28. 77-85
自閉性障害児を受け持つ担任教師へのコンサルテーションに関する研究(1)-通常の学級担任教師のニーズ(予備調査)より-(共著). 日本特殊教育学会第38回発表論文集. 2000. 356
more...
Education (4):
- 1999 University of Tsukuba Master's Program in Education
- 1999 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
- 1979 Ibaraki University College of Education
- 1979 Ibaraki University Faculty of Education
Professional career (1):
(BLANK)
Association Membership(s) (4):
日本発達心理学会
, 日本LD学会
, 日本行動分析学会
, 日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM