Rchr
J-GLOBAL ID:200901050442249887
Update date: Sep. 24, 2022
Kinoshita Yuriko
キノシタ ユリコ | Kinoshita Yuriko
Research field (2):
Primary/secondary education and curricula
, Education - general
Research keywords (4):
教師教育
, 教育方法
, 教科教育学
, pedagogy of teaching subject educational methods teacher education
Research theme for competitive and other funds (7):
- 1998 - 教師教育論
- 女性問題と女性教育
- 改革教育学期における教授の研究
- 教授コミュニケ-ションと協同活動に関する研究
- women's issues and women's education
- Research of Instruction in new Educational Movement
- Research of Communication and cooperative activity in Teaching-Learning-Process.
Show all
MISC (35):
-
授業改善に向けたセルフ・スーパービジョンの開発. 大阪教育大学教科教育学論集. 2010. 9
-
教育スーパービジョンの養成コンセプト-教育スーパービジョンキールモデルにおける養成モジュール-. 大阪教育大学教科教育学論集. 2009. 8. 51-60
-
Support in the resolution of teaching related problems and conflicts: educational supervision element "conflict and problem resolution". 2009. 7. 1-10
-
グループワーク指導のための教育的モデレーション-教育的モデレーターとしてのスーパーバイザーの課題-. 大阪教育大学社会科教育学研究. 2009. 8. 11-20
-
授業改善を目的とした専門的な教育スーパーバイザー養成のためのプログラム開発(課題番号18530602). 平成18・19・20年度科学研究費(基盤研究(C))成果報告書. 2009. 123
more...
Books (14):
-
地域ミニコミ誌づくりを通した社会参加学習-「新聞社」をつくろうの取り組み-
日本社会科教育学会編『社会科授業力の開発-中学校・高等学校編』 2008
-
総合学習時代の授業論-社会・メディア・コミュニケーション-
ミネルヴァ書房 2002
-
Entwicklungslinien historischer Reformpaedagogik in Japan A. Pehnke G. Foerster/W. Schneider(Hrsg. ) : Anregungen international verwirklichter Reformpaedagogik. Greifswalder Studien zur Erziehungswissenschaft ; Band 8. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Mai・・・
1999
-
Entwicklungslinien historischer Reformpaedagogik in Japan A. Pehnke G. Foerster/W. Schneider(Hrsg. ) : Anregungen international verwirklichter Reformpaedagogik. Greifswalder Studien zur Erziehungswissenschaft ; Band 8. Peter Lang GmbH, Frankfurt am Mai・・・
1999
-
教授コミュニケーションと教授言語の研究-コミュニケーションとことばの教科論的分析-
風間書房 1996
more...
Professional career (1):
- (BLANK) (Osaka Kyoiku University)
Work history (1):
- Osaka Kyoiku University Faculty of Education, Social Studies Education, Faculty of Education Course for School Teacher Course for School Teachers Social Studies Education Professor
Return to Previous Page