Rchr
J-GLOBAL ID:200901051938861180   Update date: Oct. 13, 2024

Sakata Takafumi

サカタ タカフミ | Sakata Takafumi
Affiliation and department:
Job title: assistant professor
Homepage URL  (1): http://www.sakataseminar.jp/
Research field  (2): Commerce ,  Education - general
Research keywords  (8): education ,  商品企画 ,  マーケティング教育 ,  マーケティング ,  PBL(Problem Based Learning) ,  産学連携 ,  経営学 ,  商学
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2023 - 2028 社会統合概念を中核とした地域ビジネス・エコシステムの形成論理の研究
  • 2024 - 2025 マーケティング教育成果にまつわる理論構築と実証的検証
  • 2021 - 2021 研究成果展開事業 大学発新産業創出プログラム <社会還元加速プログラム(SCORE)大学推進型(拠点都市環境整備型)>
  • 2021 - 大学発新産業創出プログラム(START) 大学・エコシステム推進型 スタートアップ・エコシステム形成支援
  • 2019 - 2020 企業の競争優位の確立を目指した商品企画手法の構築
Show all
Papers (37):
  • A Case Study on Designing the Workflow of Tourism Repeater Phase Shift Management. 2024. 5. 1-19
  • Theoretical Issue of Fragmentation in Marketing Education. 2024. 15. 1-16
  • 松村亜矢子, 竹村正明, 坂田隆文. 春日井市健康マイスター制度:行政施策がボランティア組織へと変わるとき. 中京大学総合政策学部ディスカッションペーパー. 2024. 4
  • SAKATA Takafumi. The Reckoning Day of Marketing Lecture in Large Number Student Class. 2023. 9. 11
  • SAKATA Takafumi. Evolving the Marketing Education Performances by Resolving Marketing Schema. 2023. 9. 10. 1-25
more...
MISC (19):
  • 坂田隆文. マーケティングにおける「知る」と「できる」. 中部経済新聞. 2024
  • 坂田隆文. 実店舗がインターネットに勝てるポイント:店舗運営の基礎知識6. 「Tech Note」. 2022
  • 坂田隆文. 店舗運営における変化とトレードオフ:店舗運営の基礎知識5. 「Tech Note」. 2022
  • 坂田隆文. 店舗運営における差別化と模倣:店舗運営の基礎知識4. 「Tech Note」. 2022
  • 坂田隆文. 店舗運営における事業システム:店舗運営の基礎知識3. 「Tech Note」. 2022
more...
Books (11):
  • マーケティング教育学
    文眞堂 2024 ISBN:4830952598
  • 観光ビジネス
    実教出版 2023 ISBN:9784407205695
  • 1からの流通論〔第2版〕
    碩学舎,中央経済社 (発売) 2018 ISBN:9784502283611
  • 1からの流通システム
    碩学舎 2018 ISBN:4502261912
  • 1からのマーケティング・デザイン
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502200212
more...
Lectures and oral presentations  (36):
  • 何故、いま、マーケティング教育なのか
    (日本マーケティング学会カンファレンス 2024)
  • 中京大学におけるアントレプレナーシップ教育について
    (Tongali-E委員会 2024)
  • Vanishing Standard Marketing Knowledge by Digital Devices in Large Class Lecture in Japan
    (International MOBTS 2024)
  • 中小企業におけるBtoC戦略
    (名古屋市工業研究所 むすぶLobサロン 2024)
  • Knowledge Fragmentation of Marketing Schema by Digital Devices in Large Class
    (MOBTS Oceania 2024)
more...
Works (3):
  • 「感応豊かな人材を育てるために」『中部経済同友会 教育問題委員会提言書』
    坂田 隆文 2012 -
  • 「日本の中長期ビジョンを考える。中部から。」『中部経済同友会 企画委員会提言書』
    坂田 隆文 2008 -
  • 「中部企業がより強くあり続けるために~ムダの視点で会社を変える~」『中部経済同友会 経営効率化委員会提言書』
    坂田 隆文 2007 -
Education (2):
  • - 2003 Kobe University
  • - 1998 Shiga University Faculty of Economics Department of Economics
Professional career (1):
  • 博士 (神戸大学)
Work history (12):
  • 2022/04 - 現在 Chukyo University School of Management
  • 2016/09 - 現在 Chukyo University School of Policy Design
  • 2014/04 - 現在 Chukyo University School of Policy Design
  • 2020/04 - 2020/09 Nagoya City University
  • 2009 - 2020/03 - 金城学院大学 生活環境学部 非常勤講師
Show all
Committee career (2):
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 マーケティング教育研究会 リーダー
  • 2016/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
Awards (2):
  • 2022/10 - Japan Marketing Academy top download award A small-sized B-to-B company's brand-building attempt through academia-industry collaborative product planning: Its promotion effect and return to the original strength
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングカンファレンス2021ベストポスター賞 中小BtoB企業による商品企画を通したプロモーション戦略の実践とその効果検証:産学連携型商品企画によるブランド構築
Association Membership(s) (4):
MOBTS(Management and Organizational Behavior Teaching Society) ,  日本マーケティング学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page