Rchr
J-GLOBAL ID:200901051949013580
Update date: Jan. 30, 2024
Endo Mana
エンドウ マナ | Endo Mana
Affiliation and department:
Job title:
professor
Research field (1):
Sports science
Research keywords (3):
体育学
, sport and Health Sciences.
, Physical Education
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2009 - 2010 エリートテニス選手の生育史に基づくトレーニングのあり方に関する研究
- 2007 - 2008 The effectiveness of the open stance ground strokes in tennis
- 2004 - 2005 テニスのストローク局面における軸足(後ろ足)の使い方に関する研究
- テニス競技におけるトレーニング・コーチング法の確立
- establishment for training and coaching in Tennis
Papers (8):
-
MANA ENDO. How the top swimmer approached to competitive sports as a junior athlete. The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2023. 152. 87-103
-
MANA ENDO. The importance of tennis player’s Kinästhese in learning technique: As the use of technology continues to expand. Japan Society of Sport Movement and Behaviour. 2021. 34. 21-31
-
MANA ENDO. Considering Sports Harassment from the Perspective of Coaching. The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2020. 146. 153-160
-
MANA ENDO. A case study in childhood tennis training for developing elite tennis players : Interview based approach. The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2018. 143. 63-74
-
MANA ENDO. A study of a tennis coach’s approach to training a novice child - Case of a professional player’s childhood -. 2017. 30. 49-59
more...
MISC (7):
-
Endo Mana. The effectiveness of the training for the rear leg technique in tennis ground stroke. Research of physical education. 2006. 51. 6. 801-815
-
遠藤愛. テニスのグランドストローク局面における後ろ脚技術の習得に関するトレーニング効果. 体育学研究. 2006. 51. 801. 815
-
遠藤愛. テニスのグランドストローク局面における後ろ脚技術に関する意識調査-日本女子プロテニス選手を対象として-. トレーニング科学. 2006. 18. 365. 373
-
遠藤愛. テニスのストローク局面における後ろ脚技術の有効性-プロテニスプレーヤーの習得過程を参考にして-. スポーツ運動学研究. 2005. 18. 35. 44
-
遠藤 愛. スポーツトレーニングの場におけるコーチと選手との関係のあり方について. スポーツ運動学研究. 2002. 15,51-61. 15. 51-61
more...
Education (3):
- - 2007 University of Tsukuba
- - 1998 University of Tsukuba Master's Program in Health and Sport Sciences
- - 1998 University of Tsukuba Graduate School, Division of Physical Education
Professional career (1):
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page