Rchr
J-GLOBAL ID:200901051959000435   Update date: Oct. 26, 2024

Ochi Youji

オチ ヨウジ | Ochi Youji
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.ochi-lab.org
Research field  (4): Human interfaces and interactions ,  Learning support systems ,  Physical and health education ,  Educational technology
Research keywords  (5): 身体知 ,  情報工学 ,  教育工学 ,  教育情報工学 ,  e-Learning
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2022 - 2025 Assessment Support Technology for Diverse Learning by Learning Behavior Analysis Focusing on Time-Series Learning Data
  • 2017 - 2020 マルチモーダルセンシングと機械学習による身体スキル検出手法に関する研究
  • 2015 - 2018 Development of a support system for learning martial arts techniques by video observation based on 3D point cloud processing
  • 2011 - 2014 動画像解析による学習・教育情報の検出技術に関する研究
  • 2003 - 2006 教材ウェブサービスの共有・再利用を支援するUDDIレジストリ環境に関する研究
Show all
Papers (84):
  • A crutch gait recognition method integrating floor sensors and IMUs. The 5th IEICE-CS International Conference on Emerging Technologies for Communications (IEICE ICETC 2024). 2024
  • Skeleton Estimation in Gymnastics Using Segmentation Masks. Proc. of 2024 IEEE 13th Global Conference on Consumer Electronics. 2024
  • Analysis of basketball dribbling motion for skill assessment using Kinect. Proc. of World Conference on E-Learning. 2024
  • Youji Ochi, Nanako Hashimoto. Subject Relevance Visualization using Word2Box. 2024
  • Masaru Miyagi, Kazuaki Yoshihara, Youji Ochi, Nobukazu Iguchi. Networking Exercises Using Slack Implementation of Learning Status Visualization Function. 2024. 65. 1. 255-260
more...
MISC (18):
  • 越智洋司. 初年次教育としてのプログラミングBootCampとその展開. 教育システム情報学会誌. 2023. 40. 1. 92-93
  • 越智洋司. リューベック大学在外研究報告. 教育システム情報学会. 2020. 37. 4. 354-357
  • 越智 洋司. AI時代の情報リテラシーと図書館を通した次世代型教育. 香散見草:近畿大学中央図書館報. 2019. 52
  • OCHI Youji. ソーシャルネットワークによる学びを支える大学図書館サービスのあり方の提言. Kazamigusa. 2012. 42. 14-16
  • A Trial Evaluation of a Web Based Reading Support System That Assigns Pronunciations To Words. 2012. 26. 5. 13-16
more...
Patents (1):
  • 画像認識による機器制御方法それを用いたコンテンツ作成方法および装置
Books (5):
  • 情報リテラシー
    富士通FOM 2008
  • 情報リテラシー
    2005
  • 情報処理リテラシー基礎
    NTTラーニングシステム 2005
  • 教育システム情報ハンドブック
    実教出版 2001 ISBN:4407051183
  • 人文社会科学とコンピュータ,第8章(「最新情報を入手するには」)
    成文社 2001 ISBN:4915730301
Lectures and oral presentations  (139):
  • Proposal for a Compilation History Collection System to Support Programming Education
    (2024)
  • セグメンテーションマスクを活用した器械体操の骨格推定
    (第49回教育システム情報学会全国大会 2024)
  • プログラミング言語学習進捗管理システムの提案
    (情報処理学会第86回全国大会, 1ZM-03 2024)
  • ぷよぷよにおける盤面状態による窮地状態検出
    (教育システム情報学会 2023年度学生研究発表会、pp.93-94 2024)
  • セグメンテーションマスクを活用した器械体操の骨格推定
    (教育システム情報学会 2023年度学生研究発表会, pp.91-92 2024)
more...
Education (4):
  • - 1999 The University of Tokushima
  • - 1999 The University of Tokushima Graduate School, Division of Engineering
  • - 1994 The University of Tokushima Faculty of Engineering Department of Information Science and Intelligent Systems
  • - 1994 The University of Tokushima Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • (BLANK) (The University of Tokushima)
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 Kindai University Faculty of Informatics
  • 2018/04 - 2022/03 Kindai University Faculty of Science and Engineering
  • 2019/09 - 2020/08 University of Lübeck Institute of Medical Informatics Guest Professor
  • 2003/04 - 2018/03 Kindai University Faculty of Science and Engineering
  • 1999 - 2003 The University of Tokushima Faculty of Engineering
Committee career (13):
  • 2021/06 - 現在 教育システム情報学会 関西支部支部長
  • 2018/04 - 現在 人工知能学会 先進的学習科学と工学研究会専門委員
  • - 現在 2024 IEEE 13th Global Conference on Consumer Electronics TPC Members
  • - 現在 学校インターネット教育推進協会 全国中学高校Webコンテスト2次審査員
  • 2015/04 - 2022/04 教育システム情報学会 理事
Show all
Awards (3):
  • 2023/07 - 電子情報通信学会 令和5年度 情報・システムソサイエティ査読功労賞
  • 1999 - 徳島大学工学部教育研究助成奨学賞
  • IAENG Certificate of Merit
Association Membership(s) (8):
日本教育工学会 ,  日本語教育学会 ,  ソフトウェア科学会 ,  言語処理学会 ,  人工知能学会 ,  情報処理学会 ,  電気学会 ,  教育システム情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page