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J-GLOBAL ID:200901052535243989   Update date: Jul. 31, 2024

Nishijima Hiroki

ニシジマ ヒロキ | Nishijima Hiroki
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): まちづくり、地域活性化 ,  商業機能,地域商業
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2017 - 2020 A Study on Entry Process and Exit Impact of the Japanese Retailer in Asia
  • 2017 - 2020 芸術を通した地域創生人材の育成~肥前窯業圏のやきものと茶文化をめぐるアートカフェとネットワークづくり
  • 2011 - 2013 Analysis of retail behavior and retail structure in the East Asia (Focus on conflict of internationalization and localization)
  • 2007 - 2009 The comparative study about the change of the distribution structure in globalization (comparison of East Asia and Japan)
  • 2005 - 2007 Human Symbiosis with Nature and Sustainability in a Basin
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Papers (11):
  • 西島博樹. 離島商業の動態-長崎県五島市を事例として. 日本消費経済学会『消費経済研究』. 2024. 13. 92-101
  • 西島博樹. 中国小売市場における外資系企業のインパクト. 日本消費経済学会『消費経済研究』. 2019. 8. 155-166
  • 西島博樹. 肥前窯業圏におけるまちづくりネットワーク. 日本消費経済学会『消費経済研究』. 2018. 7. 12-22
  • 地方都市における中心商店街の実像と商店主の経営意識-長崎県平戸市と五島市でのアンケート調査から. 2016. 8号
  • 中国小売市場の国際化と構造変化. 2014. 6号
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MISC (1):
  • 長崎県経済の諸側面. 2008
Books (13):
  • [第3版]地域活性化への試論-地域ブランドの視点-
    五絃舎 2023
  • 地域社会における流通科学研究の役割-理論と実証-
    櫂歌書房 2021
  • 現代流通政策
    五絃舎 2020
  • 流通と商業の基礎理論
    五絃舎 2020
  • 〔増補改訂版〕地域活性化への試論-地域ブランドの視点-
    五絃舎 2018
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Lectures and oral presentations  (14):
  • 流通の不思議
    (有田キャンパス開設記念公開講座 2017)
  • 地域ブランドとは何か
    (2016)
  • 長崎県における買物弱者問題の実態と対策
    (長崎県立大学公開講座 2014)
  • 商店街とまちづくり
    (2013)
  • 日系百貨店の海外戦略-台湾市場を事例として-
    (長崎県立大学公開講座 2012)
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Education (3):
  • 2006 - 2008 佐賀大学大学院 工学系研究科 博士後期課程
  • 1994 - 1996 長崎県立大学大学院 経済学研究科 修士課程
  • 1978 - 1982 長崎大学 経済学部 貿易学科
Professional career (1):
  • 博士(学術) (佐賀大学)
Work history (1):
  • 2005/04 - 2016/03 長崎県立大学 経済学部 准教授、教授
Committee career (5):
  • 2023/04 - 福岡商工会議所 日商リテールマーケティング(販売士)検定試験委員
  • 2012/11 - 2018/10 佐世保市都市計画審議会委員、会長
  • 2011/04 - 2016/03 佐世保市外国人観光客ウェルカム協議会委員
  • 2010/04 - 2016/03 九州経済連合会国際委員会委員
  • 2008/04 - 2012/06 佐世保市花き地方卸売市場運営協議会委員、会長
Awards (1):
  • 2012/10 - 日本消費経済学会学会賞
Association Membership(s) (4):
日本都市学会 ,  日本消費経済学会 ,  日本商業学会 ,  日本流通学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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