2017 - 2020 A Comparative, Historical Study on the Conflict between "Internationalization" of Education and Preservation of "Heimat" in the New Education Movement
2014 - 2020 Developing Curriculum and Assessment to Foster 21st Century Competencies
2016 - 2019 「単元を貫く言語活動」を支える言語観と授業づくりに関する研究
2015 - 2018 教育空間におけるモノとメディア--その経験的・歴史的・理論的研究
2015 - 2018 学習アーキテクチャとしての「記憶空間」の形成原理および問題改善の研究
2013 - 2018 学校を中心とする教育空間における力動的秩序形成をめぐる多次元的研究
2014 - 2017 A comparative, social, historical study on children's play environments in the public school and city planning in the era of the New Education Movement
1999 - 2002 A Historical and Comparative Study on the Emergence of "Community" Formation Theory and the Transformation of the Concept of "Class" in the New Education Movement
Educational Study on social Space of Education in Japan and Germany
Historical Study on the German "New Education-Movement"
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Papers (43):
Rieger-Ladich, Markus, Yamana, Jun. Singularisierung oder Universialisierung?: Theodor W. Adorno und Max Horkheimer über „Erziehung nach Auschwitz“. 2024. 4/2024. 458-469
Yamana, Jun. Touch and Force: On the Ambivalence of Touching as a Possible Theme in the Philosophy of Education. E-Journal of Philosophy of Education: International Yearbook of the Philosophy of Education Society of Japan. 2024. 9. 109-116
Yamana, Jun. Pedagogical Semantics Formation through Translation: The role of the German concept of Bildung in shaping Japanese pedagogy. 2024. 27. 65-71
Culture as Human, Culture as Network: On the Theory of Bildung based on Memory Studie. 2023. 8. 37-48
Kunst als Umgang mit Monumentalität: Zu Kunstwerken von Katastrophen am Beispiel von „Hiroshima, Hiroshima“. von Alfredo Jaar
(Institutskolloquium an der Eberhard Karls Universität Tübingen (Institut für Erziehungswissenschaft, Raum 113), organisiert von Prof. Dr. Markus Rieger-Ladich. 2024)
Visualizing Memories of the Atomic Bombing of Hiroshima in Scientific Dialogue
(Konferenz „Travels Beyond the Holocaust: Memorialization, Musealization and Representation of Atrocities in Global Dialogue” an der Österreichischen Akademie der Wissenschaften in Wien 2024)
Representations of the Atomic Bomb as Part of the Culture of Remembrance: On the Role of Art in Relation to Catastrophes, Using the Example of a Hiroshima Prize Winner
(Vortragsserie der Memory Studies Platform an der Johan Wolfgang Goethe Universität Frankfurt am Main, organisiert von Prof. Dr. Astrid Erll 2024)
Erinnerung statt Geschichte? Zur Bildproduktion über den Atombombenabwurf auf Hiroshima als Bildungsmethode
(Kolloquiums für Historische Bildungsforschung an der Humboldt-Universität zu Berlin, organisiert von Prof. Dr. Marcelo Caruso 2024)
1997/04 - 1999/03 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies
1995/04 - 1996/03 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies
1991/04 - 1992/03 Hiroshima University School of Education
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Committee career (26):
2024/04 - 現在 日本学術会議 連携会員
2021/08 - 現在 日本教育学会 理事
2021/04 - 現在 日本フンボルト協会 評議員
2012/06 - 現在 世界新教育学会 理事
2009/10 - 現在 教育哲学会 理事
2003/09 - 現在 教育思想史学会 理事
2022/09 - 2024/08 日本教育学会 奨励賞委員長
2018/04 - 2024/03 山梨学院小学校学習センター 客員研究員
2019/10 - 2021/09 教育哲学会 編集委員長
2018/09 - 2021/09 教育思想史学会 事務局長
2019/09 - 2021/08 日本教育学会 研究推進委員
2017/10 - 2019/09 教育哲学会 編集委員会 副委員長
2016/12 - 2018/11 日本教育学会 編集委員
2015/10 - 2017/09 教育史学会 編集委員
2015/08 - 2017/07 日本教育学会 理事(近畿地区選出)
2010/04 - 2016/03 滋賀県立膳所高等学校 学校評議員
2013/09 - 2015/08 教育思想史学会 編集委員長
2006/09 - 2015/08 教育思想史学会 編集委員
2011/08 - 2013/07 日本教育学会 理事(近畿地区選出)
2009/10 - 2011/09 教育史学会 編集委員
2007/10 - 2011/09 教育哲学会 編集委員
2007/10 - 2009/09 教育哲学会 会計監査
2005/10 - 2007/09 教育哲学会 編集委員会幹事
2003/09 - 2006/08 教育思想史学会 事務局長
2000/10 - 2003/09 教育思想史学会 編集委員
1997/10 - 2000/09 教育思想史学会 会計監査
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Awards (1):
2013/06 - 世界新教育学会 日本WEF小原賞
Association Membership(s) (6):
Memory Studies Association (メモリー・スタディーズ学会)
, 世界新教育学会
, Deutsche Gesellschaft fuer Erziehungswissenschaft (ドイツ教育学会)
, HISTORY OF EDUCATIONAL THOUGHT SOCIETY
, THE JAPANESE SOCIETY FOR THE PHILOSOPHY OF EDUCATION
, 日本教育学会