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J-GLOBAL ID:200901053677526720   Update date: Jan. 30, 2024

Tashima Yukiko

Tashima Yukiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2019 - 2022 英語による専門科目との接続を可能とする英語カリキュラムの構築とWEB教材の開発
  • 2016 - 2020 Development of Self-Analysis Tool of Basic English Skills for College Students and Working Adults and Construction of its Formative Use
  • 2013 - 2016 Developing a basic English diagnostic test for university freshmen and constructing a formative use of the test
  • 2012 - Analysis of results of RLG-test developed by Oba Masaya, a professor emeritus at Yokohama National University, and its formative application for classroom instructions.
  • 2002 - 2008 非英語母語話者による英語冠詞の使い方、および英語冠詞の指導法
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Papers (16):
  • Tashima Yukiko. Writing class to encourage students to use self-editing tools. Tokiwanomori journal. 2020. 7. 70-86
  • 渡辺雅之, 満尾貞行, 田島祐規子, キャノン タラ, 吉良 アマンダ. 自律的学習者の涵養を目指した新英語カリキュラム. ときわの杜論叢. 2019. 6. 65-84
  • Tashima Yukiko. Problems in freshman English writing:Six features of ESL composition. ときわの杜論叢. 2018. 5. 1-15
  • 渡辺雅之, 満尾貞行, 田島祐規子. 横浜国立大学 英語統一テスト報告書. ときわの杜論叢. 2018. 5. 41-88
  • 加藤千博, 田島祐規子, 村上嘉代子, 前川浩子. 文法の基礎知識を測るGテストの形成的利用-コミュニケーション活動と文法指導の両立を目指してー. 横浜市立大学論叢 69. 2018
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MISC (3):
  • TASHIMA Yukiko, KATO Chihiro, MURAKAMI Kayoko, MAEKAWA Hiroko. A Study on the Formative Use of RLG Test : To Reach 400 and 600 Points on TOEIC(Practical Reports and Survey Reports,The 42^<nd> CELES Conference in Gifu). Chubu chiku eigo kyoiku gakkai kiyo. 2013. 42. 167-174
  • Tashima Yukiko, H. Murakami Kayoko, Kato Chihiro. An Analysis of RLG Test Score and its Formative Use for Japanese University Freshmen : To Reach 400 or 600 Points on TOEIC(Collaboration and Relativization in English Language Education) :. 2013. 52. 50-50
  • 平成18年度神奈川公立中学校における外国語(英語)科の学習評価と学習状況調査結果との相関に関する研究. 『平成18年度神奈川県公立中学校学習状況調査に関する研究の成果報告』(神奈川県教育委員会教育子ども教育支援課). 2007
Books (6):
  • Practical English Grammar for Technology and Science
    2017
  • TOEFL ITP(R)テスト 学習スタートブック
    Jリサーチ出版 2013
  • Basic Grammar in Use
    Cambridge Unviversity Press 2011
  • マーフイーのケンブリッジ英文法(中級編)
    ケンブリッジ大学出版 2010 ISBN:9784902290233
  • 高等学校Reading検定教科書([Plus One])
    開隆堂 2009
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Lectures and oral presentations  (9):
  • 自立した英語の書き手を目指すライティング指導の工夫:自己添削活動を促すライティング授業への取り組み
    (第5回学術英語教育学会研究大会 2019)
  • Development of a Reading Vocabulary Test: Sophistication of RLG Test
    (大学英語教育学会(JACET) 2018)
  • What Problems does a Japanese Writing Teacher Find in Students’ English Writing
    (大学英語教育学会(JACET) 2017)
  • 自律学習としての大学における多読指導の実践
    (日本教育アクション・リサーチ・ネットワーク第5回全国大会 2015)
  • Insughtful Choice and Optimum Use of College EFL Textbooks:Implications from an Interdisciplinary Academic Scope
    (第54回JACET国際大会 2015)
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Education (3):
  • - 2004 Portland State University (Oregon State in USA) Graduate School, Applied Linguistics Master course (MA-TESOL)
  • - 1991 Teachers College Columbia University MA Language, Literature & social studies Master course (MA-TESOL)
  • - 1979 Aoyama Gakuin University Faculty of Humanities English and American literature
Professional career (4):
  • 英語教育学修士(他言語話者への英語教授法) (ポートランド州立大学(米国オレゴン州))
  • 英語教育学修士(他言語話者への英語教授法) (コロンビア大学テイチャーズカレッジ)
  • MA,TESOL (Portland State University)
  • MA,TESOL (Teachers College Columbia University)
Work history (10):
  • 2021/04 - 現在 Shibaura Institute of Technology
  • 2013/10/01 - 現在 Yokohama National University International Strategy Organization Professor
  • 2013/10 - 現在 International Strategy Office Language Teaching Section, English Education Division Professor
  • 2013/04/01 - 2013/09/30 Yokohama National University International Strategy Organization Associate Professor
  • 2004/04 - 2013/09 Yokohama National University, University Education Center associate professor in English education section English Education Section Associate Professor
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Association Membership(s) (2):
大学英語教育学会 ,  学術英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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