Rchr
J-GLOBAL ID:200901054856825990
Update date: Nov. 19, 2024
Okada Yasuko
オカダ ヤスコ | Okada Yasuko
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
https://www.researchgate.net/profile/Yasuko_Okada
Research field (2):
Educational psychology
, Foreign language education
Research keywords (11):
海外留学
, 動機づけ
, テキストマイニング
, 発達心理学
, リヒテンシュタイン
, Korean as a Foreign Language
, 英語教育
, アクティブラーニング
, 混合研究法
, ビデオ研究
, 児童英語教育
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2022 - 2025 海外留学における学習者の英語コミュニケーションに着目した混合型事例研究
- 2019 - 2023 学習者のビデオ映像活用に基づいた韓国語プログラムの評価研究
- 2018 - 2023 多言語環境における学習言語の発達: 家庭言語の役割に着目した縦断的実証研究
- 2015 - 2018 Mixed Methods Analysis of Video-based Foreign Language Learning Process
Papers (43):
-
Insights and future directions in the study abroad research of Japanese students: A scoping review. 2024. 16. 1-23
-
Speech videos for pedagogical purposes: A study of Japanese learners of Korean. 2023. 15. 157-172
-
カレイラ松崎, 順子, 岡田, 靖子, 杉山, 明枝, 塩田, 直子, 清田, 顕子, 大和久, 吏恵, 榊原, かをり. TPR(Total Physical Response)とシャドーイングを組み合わせた英語の授業の試み : 英語でヨガを学ぶ-An attempt to combine total physical response(TPR) and shadowing in English classes : Learning yoga in English. 人文自然科学論集 = The Journal of Humanities and Natural Sciences. 2023. 152. 131-151
-
Mioko Sudo, Zoe Ka Pui Cheung, Yasuko Okada, Jaxenne Daniels. How I wonder what you are: Children's songs as a source of mental and internal state information. Social Development. 2023. 32. 1. 424-441
-
岡田靖子, 澤海崇文, いとうたけひこ. 円卓シネマを通した異文化理解の試み. 言語教育研究. 2022. 14. 27-50
more...
MISC (2):
-
Yasuko Okada. EFL learners' positive perception with their classroom performance. Proceedings of the 18th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2013
-
OKADA Yasuko. シネマ・イングリッシュの指導技術. 2004. 110-134
Books (1):
-
英語力を伸ばす教育実践:興味・関心を高める日本と海外の取り組み
風間書房 2016 ISBN:4759921311
Lectures and oral presentations (42):
-
Navigating Japanese student journeys in global Education (2024) Y. Okada, T. Sawaumi, & T. Ito. Asia TEFL International Conferenc 2024, Chiang Rai, Thailand. Poster presentation.
(Asia TEFL International Conference 2024 Chiang Rai, Thailand 2024)
-
Verification of the effects of overseas study on a Japanese high school student's language development through English Proficiency testing and Interviews
(2024)
-
岡田靖子・澤海崇文・いとうたけひこ(2023)「日本人高校生の海外留学における異文化適応感の発達」 日本心理学会第87回大会(2023年9月17日・神戸国際展示場)ポスター発表
(日本心理学会第87回大会 2023)
-
岡田靖子(2022)「韓国語学習者の動機づけモデル構築:予備的研究」日本心理学会第86回大会 (2022年9月8日・日本大学文理学部)ポスター発表
(2022)
-
Sudo, M., Cheung, Z. K. P., Okada, Y., & Daniels, J. (2022, January). How I wonder what you are: Children’s songs as a source of mental state information. Virtual presentation (pre-recorded video presentation) at the 2022 Budapest CEU Conference Cognitive Development meeting, Virtual.
(2022)
more...
Education (3):
- 1998 - 2001 University of Washington Seattle Asia Languages and Literature
- 1995 - 1997 California State University San Marcos Literature and Writing Studies
- 1988 - 1990 東洋女子短期大学
Professional career (1):
Work history (14):
- 2024/04 - 現在 Chuo University Faculty of Policy Studies
- 2021/04 - 現在 Tokyo Keizai University
- 2007/04 - 現在 Seisen University
- 2021/04 - 2023/03 Chuo University Faculty of Policy Studies
- 2021/04 - 2021/08 Tokyo University of Technology
- 2020/11 - 2021/03 Tokyo Gakugei University Center for Research in International Education
- 2020/04 - 2021/03 Aoyama Gakuin University
- 2018/04 - 2020/03 Saitama Women's Junior College
- 2016/10 - 2018/03 Saitama Women's Junior College
- 2011/04 - 2017/03 Toyo Gakuen University
- 2007/04 - 2017/03 日本大学,経済学部,非常勤講師
- 2003/04 - 2006/03 Seigakuin University
- 2002/04 - 2003/01 Kanda University of International Studies
- 1990/04 - 1995/04 The Long-Term Credit Bank of Japan
Show all
Association Membership(s) (3):
日本心理学会
, THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS
, 日本児童英語教育学会
Return to Previous Page