Rchr
J-GLOBAL ID:200901056961057845
Update date: Sep. 02, 2022
Kuroiwa Masaru
クロイワ マサル | Kuroiwa Masaru
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Business administration
Research keywords (4):
教授・学習心理学
, 認知心理学
, psychology of learning and instruction
, cognitive psychology
Research theme for competitive and other funds (6):
Papers (8):
MISC (28):
-
つぶやき読みの習熟練習が児童の文章理解に及ぼす効果. 兵庫教育大学研究紀要. 2000. 20. 43-48
-
Kuroiwa Masaru. The effects of exercise for familiarization of "Whispering-to-oneself" reading on text comprehension in children. Hyogo University of Teacher Education Journal. 2000. 20. 43-48
-
生活科における体験課題の系列に基づく学習は児童にいかなる変容をもたらすか. 学校教育学研究. 1999. 11
-
説明文の産出に及ぼす課題解釈の明確化の効果. 兵庫教育大学研究紀要(第1分冊). 1999. 19
-
Children's changes of learning produced by a sequence of exploratory tasks in seikatsuka education. The Journal of School Education. 1999. 11
more...
Books (8):
-
「認知的動機づけが知的興味と学習成果に及ぼす効果」
2012
-
「『技術とものづくり』の製作学習における生徒の作品に対する愛着の形成と情意的影響」
2009
-
「『技術とものづくり』の学習における生徒の作品に対する愛着の形成要因」
2007
-
「数学学習における内容構造と認知構造の関連」
2007
-
「総合的な学習の時間における思考スキル学習が問題解決過程に及ぼす影響」
2005
more...
Lectures and oral presentations (8):
-
「認知的動機づけが知的興味と学習成果に及ぼす効果」
(『学校教育学研究』 2012)
-
「『技術とものづくり』の製作学習における生徒の作品に対する愛着の形成と情意的影響」
(『兵庫教育大学研究紀要』 2009)
-
「『技術とものづくり』の学習における生徒の作品に対する愛着の形成要因」
(『兵庫教育大学研究紀要』 2007)
-
「数学学習における内容構造と認知構造の関連」
(『学校教育学研究』 2007)
-
「総合的な学習の時間における思考スキル学習が問題解決過程に及ぼす影響」
(『学校教育学研究』 2005)
more...
Education (4):
- - 1982 Hiroshima University Graduate School of Education
- - 1980 Hiroshima University
- - 1980 Hiroshima University Graduate School of Education
- - 1978 Kagoshima University Faculty of Law, Economics and the Humanities
Professional career (1):
Work history (5):
- 2007/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
- 2005/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
- 1991/07 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
- 1988/06 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
- 1982/04 - Hiroshima University School of Education
Association Membership(s) (5):
日本認知科学会
, 日本科学教育学会
, 日本読書学会
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
Return to Previous Page