Rchr
J-GLOBAL ID:200901057635912626
Update date: Jan. 17, 2024
Hayashi Chiyo
ハヤシ チヨ | Hayashi Chiyo
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (6):
Individual differences
, Phonological attainment
, 動機付け
, リーディング
, 第2言語習得
, English Language Education
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2015 - 2019 L2リーディングにおけるモチベーションと読解力を高める教材・指導法の研究
- 2010 - 2012 英語学習者の読解力向上のための動機付け
- 2004 - 第2言語習得における発音の習得課程
- English Language Education
Papers (39):
-
HAYASHI Chiyo. Choice in EFL classrooms. Journal of Language Learner Development. 2018. 1. 4-14
-
林 千代. 動機づけを高める統合的な英語授業. 英語教育. 2017. 66. 9. 68-69
-
林 千代. Music College Students' Beliefs for Learning English : A Preliminary Study. 研究紀要 = Kunitachi College of Music journal. 2017. 52. 153-162
-
HAYASHI Chiyo. Japanese learners' motivation for reading English. Temple University. 2015. 1-324
-
HAYASHI Chiyo. Motivation for L1 reading. 2014. 48. 125-136
more...
MISC (4):
-
林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子. Let's Sing American Songs(2). 国立音楽大学音楽研究所年報 = Kunitachi College of Music Research Institute bulletin. 2017. 30. 1-14
-
林 千代. Expanding our horizons through music and foreign languages. 国立音楽大学研究紀要. 2016. 51. 289-294
-
林 千代, 本島 阿佐子, 山内 のり子. Let's Sing American Songs. 国立音楽大学音楽研究所年報. 2016. 29. 1-20
-
Hayashi Chiyo. Culture Program Report(REPORT OF SUMMER COURSES IN JAPANESE). ICU studies in Japanese language education. 2004. 1. 71-78
Books (6):
-
Japanese college students' motivation for reading English
2018
-
L2学習者のリーディングモチベーション研究と読解モデルの構築
科研費報告書 2013
-
Learn English through Jazz and Pops
2012
-
高等教育における英語授業の研究
松柏社 2007
-
第二言語における発音習得プロセスの実証的研究(平成16年度~17年 科学研究費補助金研究成果報告書)
早稲田大学 2006
more...
Lectures and oral presentations (44):
-
Teaching English pronunciation to music majors with a web-based platform
(2018)
-
Using Web-based materials in EFL classrooms: Learning English and content from TED talks
(2018)
-
Motivating EFL Learners: using TED Talks in English classrooms
(2018)
-
Web教材を活用した「ブレンド型学習」とその効果
(大学英語教育学会教育セミナー 2018)
-
Motivating less proficient English learners with English songs
(2018)
more...
Works (1):
-
Final Report on 2004 SCJ Culture Program (国際基督教大学サマープログラム)
2004 -
Education (3):
- 2006 - 2015 Temple University
- 1981 - 1983 イースタンミシガン大学 文学研究科 英米文学
- - 1983 Eastern Michigan University Graduate School, Division of Letters English and American Literature
Professional career (2):
- Master of Arts (Eastern Michigan University)
- 博士 (テンプル大学)
Work history (2):
- 2007/04 - 現在 Kunitachi College of Music Music Department Professor
- 2004/04 - 2007/03 International Christian Univerisity
Committee career (5):
- 2017/04 - 現在 大学英語教育学会 学習者要因研究会代表
- 2005 - 現在 授業学研究委員会副委員長(2005年~現在に至る)
- 2003/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 国際大会運営委員
- 2003 - 2005 全国語学教育学会(JALT) JALT West Tokyo プログラムコーディネーター
- 2003 - 2005 JALT West Tokyo プログラムコーディネーター(2003年~2005年)
Awards (1):
Association Membership(s) (9):
AAAL
, Asia TEFL
, 国際応用言語学会(AILA)
, 全国英語教育学会
, 全国語学教育学会(JALT)
, 大学英語教育学会
, JALT
, JACET
, The Japan Society of English Language Education (JASELE)
Return to Previous Page