Rchr
J-GLOBAL ID:200901058440023289   Update date: Sep. 15, 2024

Narita Kiichiro

ナリタ キイチロウ | Narita Kiichiro
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://genkaikyoukaiekkyo.blogspot.com/?view=flipcard
Research field  (2): History - General ,  Education - general
Research keywords  (11): Expanding and deepening the meaning of the concept of mutual translation ,  創作叙事詩・解題 ,  Bridging the gap between written and oral cultural records ,  International Education ,  Poetic Ethnography ,  Life-History Design Mandala ,  水の思想・川の組織論 ,  e- Curriculum Design Mandala ,  社会科教育 ,  Education for Sustainable Development ,  Holistic Education/Care
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 SDGsに対応した教師教育に資する学習スキル開発に関する研究
  • 2016 - 2019 A study of the development of teacher in-service training in the global times
  • 2013 - 2016 Comparative Research on Learning Outcomes at Voluntary School Network
  • 2012 - 2015 The development of the teacher leaders training program to promote ESD practice
  • 1990 - 1990 消費者教育の教材開発と実践-コンビニエンス・ストアと消費者意識の調査分析による
Show all
Papers (12):
  • TAKANO Shintaro, TSUYAMA Naoki, NARITA Kiichiro, KAMIJO Yuki. Curriculum Emergency of Jinkanshi Class Toward Rethinking "Active Learning": Through a Case Study of Cross Curriculum Practice. Bulletin of Jiyu Gakuen College of Liberal Arts. 2022. 7. 1. 82-101
  • Kiichiro Narita. Being between “collapse/exposure” from the deep layer and “awakening / eye-opening” from another deep layer: Awareness of “Emergence” in Learning: Holistic Education / Care 2020. Studies in Holistic Education/Care. 2021. 24. 1-16
  • Questions from 'Returnees' and the Significance of Teachers' Response Experiences : Autoethnographic Research 1978-2006. 2020. 26. 13-22
  • 成田,喜一郎. 奈良少年刑務所「社会性涵養プログラム」の有意味性 : ホリスティック教育/ケア学の視点から. 東京学芸大学教職大学院年報. 2019. 7. 7. 9-20
  • 成田 喜一郎, ナリタ キイチロウ, 成田 喜一郎(学校法人自由学園). 奈良少年刑務所「社会性涵養プログラム」の有意味性 : ホリスティック教育/ケア学の視点から. 東京学芸大学教職大学院年報. 2019. 7. 7. 9-20
more...
MISC (114):
  • Narita Kiihiro. A practical guide to sustainable learning and living: Focusing on the practice of Osaki Town, Kagoshima Prefecture. 2024. 1-30
  • Narita Kiichiro. What does “Curriculum Designer” want to share with you right now? ¿ Emergence and Mutual translation ?. Asia-Pacific Cultural Centre for UNESCO. 2023. 47. 7-10
  • NARITA Kiichiro, TERASAWA Mitsuharu. How will the journey to “Life History Design Mandala” be spun?:Go back from the future to the present and the past, and return here now. Studies in Holistic Education/Care. 2022. 25. 102-108
  • ESD調査研究協議会, 成田,喜一郎. ESDで未来への学びを創る : 所沢のESD、11年のあゆみから生まれた「3つの手立て」. 2021
  • エスノグラフィー ¿図書館はESD/SDGsを超える?. 現代の図書館 = Libraries today. 2019. 57. 2. 76-82
more...
Books (39):
  • Dialogue beyond Boundaries
    2024
  • A story about whether it's okay to mistranslate "education"-Education rehabilitation, try with you! -
    2023 ISBN:9784904933190
  • The Contemporary Encyclopedia of International Education , ReviseEdition
    2022 ISBN:9784750353395
  • 国際理解教育を問い直す:現代的課題への15のアプローチ
    明石書店 2021
  • 国際理解教育を問い直す : 現代的課題への15のアプローチ
    明石書店 2021 ISBN:9784750351797
more...
Lectures and oral presentations  (6):
  • オートエスノグラフィーとしての国際理解教育実践史
    (日本理解教育学会第23回研究大会自由研究発表第2分科会 2013)
  • What is the meaning of ESD now?:Post-3.11 Japan (Great East Japan Earthquake and nuclear reactor accident) and the Future of Education
    (2011)
  • ライフヒストリー曼荼羅図でふり返る自分史:お互いのストーリーを敬聴し合う大切さ
    (2011年度ホリスティック教育研究大会 2011)
  • Methodologies of ESD‘Approach to ESD’
    (2009)
  • 持続可能な「和み安らぎ」のための教育実践とその理論と方法-次世代市民=子どもたちへのホリスティック・アプローチ-
    (円卓会議 子どもの安全活力の構築 大人の知恵と実践-子どもの安全空間の構造と安全・安心なコミュニティの設計のために- 2008)
more...
Education (2):
  • 1975 - 1978 早稲田大学大学院 文学研究科 史学専攻
  • 1971 - 1975 早稲田大学 教育学部 社会科地理歴史専修
Professional career (1):
  • Master of Arts (Waseda University)
Work history (8):
  • 2018/04 - 現在 Tokyo Gakugei University Graduate School of Education
  • 2019/04 - 2022/03 Jiyu Gakuen Vice President
  • 2018/04 - 2022/03 Jiyu Gakuen College Research Professor
  • 2017/04 - 2018/03 Tokyo Gakugei University
  • 2008/04 - 2017/03 Tokyo Gakugei University Graduate School of Teacher Education
Show all
Association Membership(s) (4):
Japanese Society for Holistic Education /Care ,  日本ホリスティック教育協会 ,  Japanese Society for International Education ,  Japan Association for Citizenship Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page