Rchr
J-GLOBAL ID:200901058469631334   Update date: Oct. 07, 2024

SAITO Kaichi

サイトウ カイチ | SAITO Kaichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Economic statistics
Research keywords  (2): 消費者意思決定 ,  IT製品の普及と採用
Papers (15):
more...
MISC (1):
  • Kaichi Saito. Factors Affecting Review Helpfulness: A Qualitative and Quantitative Review. 2021. 40. 4. 33-43
Books (8):
  • ケースに学ぶマーケティング
    有斐閣 2015
  • ネットワークと消費者行動
    千倉書房 2015
  • リテールデータ分析入門
    中央経済社 2014
  • 真剣に考慮されるブランドになるための価格を推定する
    プライシング・サイエンス,第3章,同文館 2005
  • 真剣に考慮されるブランドになるための価格を推定する
    プライシング・サイエンス,第3章,同文館 2005
more...
Lectures and oral presentations  (29):
  • オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?
    (日本マーケティングサイエンス学会 2023)
  • How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?
    (41st Annual ISMS Marketing Science Conference 2019)
  • ソーシャルメディアにおけるMimicryと受信者反応
    (日本マーケティング・サイエンス学会 2018)
  • Modeling Diffusion of Ubiquitous Information Technology
    (40th Annual ISMS Marketing Science Conference 2018)
  • The Effects of Post Attribute Matching on Liking Behavior
    (40th Annual ISMS Marketing Science Conference 2018)
more...
Works (1):
  • Consideration Set
    2000 -
Education (2):
  • 1997 - 2000 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
  • 1995 - 1997 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
Professional career (2):
  • 修士(経営学) (学習院大学)
  • 博士(経営学) (学習院大学)
Work history (2):
  • 2015/04 - 現在 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Professor
  • 2011/04 - 2015/03 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Associate Professor
Awards (2):
  • 2016/06 - 日本商業学会 奨励賞 ネットワークと消費者行動
  • 2012/10 - 消費者行動研究学会 研究奨励賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page