Rchr
J-GLOBAL ID:200901058469631334
Update date: Oct. 07, 2024
SAITO Kaichi
サイトウ カイチ | SAITO Kaichi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Commerce
, Economic statistics
Research keywords (2):
消費者意思決定
, IT製品の普及と採用
Papers (15):
-
井上 淳子・赤松 直樹・斉藤 嘉一・寺本 高・清水 聰. マーケティング・サイエンスと消費者行動研究の接近と乖離. マーケティング・サイエンス. 2019. 26. 1. 41-62
-
Saito Kaichi. WOM Generation Decision Making:The Effects of Consumer's Prediction of Market Response and Brand Commitment on Generaion of WOM about a New Brand. Journal of Marketing & Distribution. 2014. 16. 2. 119-147
-
考慮集合形成における報告型WOM の自己効果と交差効果. 流通情報. 2013. 45. 2
-
斉藤 嘉一・星野 浩美・宇田 聡・山中 寛子・魏 時雨・林 元杰・松下 光司. 何がブランドコミットメントを生み出すか?ブランドと自己との結び付き,ノスタルジックな結び付き,ブランドラブの効果の包括的テスト. 消費者行動研究. 2012. 18. 1-2. 57-83
-
Yoshihhiro sugita, Saito Kaichi, Sakurai.soh. The Asymmetric Moderating Effect of Brand Loyalty in Internal Reference Price Formation. Gakushuin Economic Papers. 2011. 48. 3. 153-168-168
more...
MISC (1):
-
Kaichi Saito. Factors Affecting Review Helpfulness: A Qualitative and Quantitative Review. 2021. 40. 4. 33-43
Books (8):
-
ケースに学ぶマーケティング
有斐閣 2015
-
ネットワークと消費者行動
千倉書房 2015
-
リテールデータ分析入門
中央経済社 2014
-
真剣に考慮されるブランドになるための価格を推定する
プライシング・サイエンス,第3章,同文館 2005
-
真剣に考慮されるブランドになるための価格を推定する
プライシング・サイエンス,第3章,同文館 2005
more...
Lectures and oral presentations (29):
-
オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?
(日本マーケティングサイエンス学会 2023)
-
How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?
(41st Annual ISMS Marketing Science Conference 2019)
-
ソーシャルメディアにおけるMimicryと受信者反応
(日本マーケティング・サイエンス学会 2018)
-
Modeling Diffusion of Ubiquitous Information Technology
(40th Annual ISMS Marketing Science Conference 2018)
-
The Effects of Post Attribute Matching on Liking Behavior
(40th Annual ISMS Marketing Science Conference 2018)
more...
Works (1):
Education (2):
- 1997 - 2000 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
- 1995 - 1997 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
Professional career (2):
- 修士(経営学) (学習院大学)
- 博士(経営学) (学習院大学)
Work history (2):
- 2015/04 - 現在 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Professor
- 2011/04 - 2015/03 Meijigakuin University Faculty of Economics, Department of Business Administration Associate Professor
Awards (2):
- 2016/06 - 日本商業学会 奨励賞 ネットワークと消費者行動
- 2012/10 - 消費者行動研究学会 研究奨励賞
Return to Previous Page