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J-GLOBAL ID:200901059657170995   Update date: Jan. 30, 2024

Watanabe Shuji

ワタナベ シュウジ | Watanabe Shuji
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Other affiliations (2):
  • Ritsumeikan University
  • Ritsumeikan University  The Kinugasa Research Organization, Research Center for GAME 
Research field  (5): Design ,  Entertainment and game informatics ,  Learning support systems ,  Biological, health, and medical informatics ,  Sensitivity (kansei) informatics
Research keywords  (1): Digital game Design
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2020 - 2023 ゲーム芸術とアニメ芸術の倫理 社会的義務の記録と実装
  • 2016 - 2018 Workshops for Social Effects and Developeing DOD For Supporting Production of Next Generation Contents
Papers (8):
  • Shuji Watanabe. 社会モデルプラットフォーム「エコロ図」のプロトタイプ制作と運営による創発の研究. 公益財団法人 中山隼雄科学技術文化財団 年次活動報告書. 2015
  • 現実世界のモデル化とゲームデザインの境界. 日本デジタルゲーム学会2012年次大会予稿集. 2013. 218-220
  • Toshikazu OHSHIMA, Keisuke KITANANO, Shuji WATANABE. On the structuring of a model for multiplying exhibition experience through utilizing digital technologies. Journal of Kyoto Museum for World Peace in 2013. 2013. 14. 21-30-41
  • 大島登志一, 北野圭介, 渡辺修司. An Approach to a Preliminary Model for Constructing the Virtual "Dejima". 映像学紀要 第5号. 2012. 5. 5. 103-113-113
  • Shuji WATANABE,Akinori(Aki, NAKAMURA. Methodology for Ludolization: Discovering ludus in the observation of the world, and The Minimum Unit of Game Mechanics “Ludo”. 日本デジタルゲーム学会2011年次会予稿集. 2012. 227-235
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Patents (6):
  • メッセージ送受信端末装置,及びサーバー装置,及びそれらの実行制御方法,及びメッセージ送受信システム
  • 仮想空間提供システム、仮想空間提供サーバ、仮想空間提供方法及び仮想空間提供プログラム
  • 画像表示制御プログラム及び画像表示制御装置
  • 仮想空間提供システム、仮想空間提供サーバ、仮想空間提供方法及び仮想空間提供プログラム
  • 表示制御プログラム及び表示制御装置
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Books (1):
  • Why do people fall into the GAME - Essence was obtained from the development site of the Gaminess-“,
    SoftBankCreative 2014 ISBN:9784797376210
Lectures and oral presentations  (16):
  • Report on Game Design Work Shop Using “Difficulty Adjsutment Engineering” and Narrative Engineering
    (Replaying Japan 2017 2017)
  • Creating Exhibits and Games for Peace by Participants of a Workshop at a Peace Museum
    (INNP Belfast 2017 2017)
  • A Theory That Studies Diversity for Profit Called “Difficulty Engineering” and, “Intrinsic Difficulty”
    (Replaying Japan 2016 2016)
  • The Difficulty Engineering for Digital Game Studies
    (DIGRA J 2016 summer 2016)
  • ファミコンというイノベーション-連続性と非連続性-
    (第二回京都ゲームカンファレンス「遊びとイノベーション-ゲーム産業史への道程-」 2016)
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Works (3):
  • 「ボクハ、ボウシ」
    2013 - 2013
  • iOS『外交フランス語』(高垣由美)
    2013 -
  • 「インターネットアドベンチャー 〔iA〕 原案監修プランニング
    2009 - 2009
Education (1):
  • - 1997 The University of Electro-Communications Electronic information Electronic information
Committee career (4):
  • 2012 - 映像学部 学生主事
  • 2011 - 立命館大学 ゲーム研究センター 運営委員
  • 2011 - 映像学部 研究担当副学部長
  • 2011 - 日本デジタルゲーム学会(DigraJapan)研究委員
Association Membership(s) (1):
Digital Games Research Association JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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