Rchr
J-GLOBAL ID:200901059744837971   Update date: Jan. 18, 2024

AKI ENDO

エンドウ アキ | AKI ENDO
Affiliation and department:
Research field  (1): Early childhood education and childcare
Research keywords  (3): 幼児 ,  身体表現 ,  共感的相互作用
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2023 - 2026 幼児の共感的相互作用を高める保育者の指導力向上に関する研究
  • 2022 - 2025 Searching for what childcare study should be and ways of improving childcare skills through the transition of kindergartens:for connecting to education programs
  • 2019 - 2022 Physical Expression Teaching Methods to Enhance Empathetic Interactions with Children
  • 2018 - 2022 Physical Expression Teaching Methods to Enhance Empathetic Interactions with Children
  • 2014 - 幼児の身体表現活動における共感的相互作用の解析とその応用
Show all
Papers (14):
  • 遠藤晶. 幼児の共感的相互作用による身体表現遊びの展開. 武庫川女子大学,『武庫川女子大学紀要(人文・社会科学)』65:1-9. 2018
  • 遠藤晶. 1歳児と保育者のふれあい遊びにおける共感的相互作用の事例研究. 武庫川女子大学,『武庫川女子大学紀要(人文・社会科学)』64:1-10. 2017
  • Aki Endo. Involvement of enhancing teacher-children interaction during body expression play : Focusing on the teacher's words in the Kindergarten. 2014. 9. 1-8
  • 遠藤晶, 松山由美子, 内藤真希. 対話的な手法によるふれあい遊びの実践-幼稚園2歳児クラスの表現遊びを通して-. 武庫川女子大学,『武庫川女子大学紀要(人文・社会科学)』59:21-29. 2012
  • 田辺 昌吾, 江原 千恵, 内藤 真希, 古市 久子, 遠藤 晶, 松山 由美子. 身体表現の指導の現状に関する研究 : 保育者が指導する上で重要視している内容について. 四天王寺大学紀要. 2012. 54. 271-280
more...
MISC (5):
  • 田辺 昌吾, 松山 由美子, 古市 久子, 遠藤 晶, 江原 千恵, 内藤 真希. 保育者は経験年数を重ねることでどのように変化するのか : -身体表現の指導・援助に関する悩みに着目して-. 四天王寺大学紀要. 2014. 58. 231-242
  • Endo Aki. The Cognitive Framework of The Creative Processes of Expression Play( hyogen-asobi) : Through the Subjects for Expression Classes at a Child-care Worker Training Course. The bulletin of Mukogawa Women's University. Humanities and social science. 2008. 56. 1-8
  • Endo Aki, Hanaki Saori. A Practice of Body Expression Activities in Athletic Festival of Kindergarten : Considering Contents of the Work, "Wish Fine Day Tomorrow". The bulletin of Mukogawa Women's University. Humanities and social science. 2007. 55. 31-39
  • 古市 久子, 栗原 泰子, 井戸 和秀, 遠藤 晶, 松山 由美子, 佐伯 胖. 幼児の表現を読みとるための方法論の検討(1). 日本保育学会大会発表論文集. 2002. 55. S36-S37
  • Furuichi Hisako, Endo Aki, Terao Tadashi. Music Education Texts and Meaning of Expression for Children the Beginning of Music Education in Japan. Memoirs of Osaka Kyoiku University. IV, Education, pshychology, special education and physical culture. 2001. 50. 1. 93-108
Books (2):
  • 身体表現を楽しむあそび作品集
    かもがわ出版 2018

  • ミネルヴァ書房 2013
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page