Rchr
J-GLOBAL ID:200901060117285007   Update date: Feb. 01, 2024

Motoyama Kiyofumi

モトヤマ キヨフミ | Motoyama Kiyofumi
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (3): Aesthetic practices ,  Art history ,  Aesthetics and art studies
Research keywords  (3): visual culture study ,  information design theory ,  ヴィジュアルリテラシー
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2020 - 2023 被災館支援システムによるミュージアムの情報と空間の関係性と相互作用に関する研究
  • 2018 - 2021 visual literacy
  • 2015 - 2018 Utilization of Art Resources in University
  • 2014 - 2017 Practice of Visual Literacy Education at Universities and Research for its theoretical foundation
  • 2011 - 2014 Basic Research on Utilization of Art Resouces in University Campus
Show all
Papers (21):
more...
MISC (22):
Books (11):
  • 研究発表のための情報デザイン入門 : スライドとポスターを効果的につくる
    中部日本教育文化会 2018 ISBN:9784885219184
  • ヴィジュアルリテラシースタディーズ = Visual literacy studies
    中部日本教育文化会 2017 ISBN:9784885219115
  • 研究を視覚的に伝える : 学術情報デザインの基礎
    名古屋大学高等教育センター 2016
  • *情報デザインベイシクス 2nd edition
    ユニテ 2008
  • Nagoya university annual bulletin of 「clas」 : 名古屋大学教養教育院プロジェクトギャラリー「clas」アニュアル
    名古屋大学教養教育院プロジェクトギャラリー「clas」 2008
more...
Education (3):
  • 1974 - 1983 Kyoto University Graduate School of Engineering Department of Architecture
  • 1981 - 1982 Unite Pedagogique d'Architecture no.6
  • 1969 - 1974 Kyoto University Faculty of Engineering School of Architecture
Work history (13):
  • 2020/04 - 現在 The Open University of Japan Faculty of Liberal Arts
  • 2017/04 - 現在 Nagoya University of The Arts School of the Arts, Department of the Arts, Arts and Liberal Arts Division professor
  • 2016/04 - 現在 Nagoya University School of Informatics and Sciences
  • 2016/04 - 2017/03 Nagoya University of The Arts School of Design professor
  • 2013/04 - 2016/03 Nagoya University Research Center for Modern and Contemporary Japanese Culture, Graduate School of Letters professor
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page