Rchr
J-GLOBAL ID:200901060280838986
Update date: Sep. 24, 2024
Yuhazu Kazuyori
ユハズ カズヨリ | Yuhazu Kazuyori
Affiliation and department:
Research field (1):
Philosophy - Chinese, Indian, Buddhist
Research keywords (2):
論語解釈史
, 漢代学術思想
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2006 - 2009 Philological general research on keju-examination system in old-time China
- 2005 - 2008 A study of religional conflict and assimilation in the East Asia cultural sphere
- 1988 - 漢代学術思想研究
Papers (25):
-
弓巾 和順. 『論語』の登場人物. 『漢文教室』. 2021. 207. 4-7
-
弓巾 和順. 『論語』の分章・章旨と解釈をめぐって. 新しい漢字漢文教育. 2019. 69. 5-16
-
YUHAZU Kazuyori. Xing Bing's Lunyu Zhushu and Its Characteristics. THE NIPPON-CHUGOKU-GAKKAI-HO. 2018. 70. 87-101
-
新渡戸稲造『武士道』と儒教. 『新渡戸稲造に学ぶ』. 2015. 31-63
-
『論語鄭氏注』の思想的特色. 『中国古典の解釈と分析』. 2012. 151-165
more...
MISC (1):
-
Yuhazu Kazuyori. Imitated expressions from Lun-yu 論語 in Fa-yan 法言. The annual report on cultural science. 2004. 114. 右1-右48
Books (10):
-
『グローバルリーダーを育てる北海道大学の挑戦II』
彩流社 2018
-
『グローバルリーダーを育てる北海道大学の挑戦』
彩流社 2017
-
『新渡戸稲造に学ぶ-武士道・国際人・グローバル化-』
北海道大学出版会 2015
-
概説中国思想史
ミネルヴァ書房 2010
-
易学哲学史
朋友書店 2009
more...
Lectures and oral presentations (12):
-
新渡戸稲造と『武士道』
(北海道大学ほっかいどう同窓会特別講演会 2023)
-
皇侃『論語義疏』から邢昺『論語注疏』へ
(北海道大学中国哲学会七月例会 2022)
-
『論語』に学ぶリーダーシップ
(NTTコムソリューションズ次世代リーダー育成プログラム特別講演会 2019)
-
『論語』の分章と章旨をめぐって
(北海道中国哲学会第49回大会 2019)
-
志あるところに道はひらく
(札幌市立旭丘高校進学講演会 2019)
more...
Education (3):
- 1985 - 1988 Hokkaido University Graduate School of Letters
- 1983 - 1985 Hokkaido University Graduate School of Letters
- 1979 - 1983 Hokkaido University Faculty of Letters
Professional career (1):
Work history (5):
- 2019/04 - 現在 Hokkaido University School of Humanities and Human Sciences Professor
- 2005/09 - 2019/03 Hokkaido University Graduate School of Letters
- 2000/04 - 2005/08 Hokkaido University Graduate School of Letters
- 1995/04 - 2000/03 Hokkaido University Faculty of Letters
- 1988/04 - 1995/03 Nagoya University School of Letters
Committee career (2):
- 2019 - 現在 日本中国学会 理事
- 2018 - 現在 北海道大学中国哲学会 会長
Association Membership(s) (3):
Return to Previous Page