Rchr
J-GLOBAL ID:200901060367769743
Update date: Aug. 31, 2022
Ohta Masami
オオタ マサミ | Ohta Masami
Affiliation and department:
Job title:
Others
Research field (1):
Education - general
Research keywords (2):
障害児教育
, Education for the handicaped
Research theme for competitive and other funds (4):
- 自閉症児のいる集団での授業
- 授業における授業批評の影響-重度重複障害児の授業を通して
- A Study of Teaching-Learning Process for Autistic children in a Group of Mentally Retarded Children
- The Influence of Criticism upon Instruction : Teaching Children with Severe Multiple Disabilities
MISC (27):
-
知的障害者教育における授業づくり支援システムの研究--養護学校小学部の事例研究から--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1999. 15. 231-239
-
Support System for Teacher Planning and Teaching in Special Education Practice. 1999. 15. 231-239
-
太田 正己. 学習指導案「単元(題材)設定の理由」欄の記載内容の分析--授業批評のための学習指導案の読み取りの視点から--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1998. 14. 229-237
-
太田 正己. 授業者集団の意思決定へ影響を与える授業批評の条件--養護学校におけるティーム・ティーチングによる授業--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1998. 14. 215-227
-
On analysis of“the meaning of unit"in teaching plan : from the viewpoint of criticism of teaching on the teaching of children with mental retardation. 1998. 14. 229-237
more...
Books (11):
-
名言と名句に学ぶ障害児の教育と学級づくり・授業づくり
黎明書房 2003
-
障害児のための個別の指導計画・授業案・授業実践の方法
黎明書房 2003
-
障害児のための授業づくりの技法
黎明書房 2000
-
自分の授業をつくるために-基礎用語から考える
文理閣 2000
-
深みのある授業をつくる--イメージで教え、事実で省みる障害児教育--
文理閣 1997
more...
Professional career (1):
Association Membership(s) (1):
Return to Previous Page