Rchr
J-GLOBAL ID:200901060367769743   Update date: Aug. 31, 2022

Ohta Masami

オオタ マサミ | Ohta Masami
Affiliation and department:
Job title: Others
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 障害児教育 ,  Education for the handicaped
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 自閉症児のいる集団での授業
  • 授業における授業批評の影響-重度重複障害児の授業を通して
  • A Study of Teaching-Learning Process for Autistic children in a Group of Mentally Retarded Children
  • The Influence of Criticism upon Instruction : Teaching Children with Severe Multiple Disabilities
MISC (27):
  • 知的障害者教育における授業づくり支援システムの研究--養護学校小学部の事例研究から--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1999. 15. 231-239
  • Support System for Teacher Planning and Teaching in Special Education Practice. 1999. 15. 231-239
  • 太田 正己. 学習指導案「単元(題材)設定の理由」欄の記載内容の分析--授業批評のための学習指導案の読み取りの視点から--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1998. 14. 229-237
  • 太田 正己. 授業者集団の意思決定へ影響を与える授業批評の条件--養護学校におけるティーム・ティーチングによる授業--. 京都教育大学教育実践研究年報. 1998. 14. 215-227
  • On analysis of“the meaning of unit"in teaching plan : from the viewpoint of criticism of teaching on the teaching of children with mental retardation. 1998. 14. 229-237
more...
Books (11):
  • 名言と名句に学ぶ障害児の教育と学級づくり・授業づくり
    黎明書房 2003
  • 障害児のための個別の指導計画・授業案・授業実践の方法
    黎明書房 2003
  • 障害児のための授業づくりの技法
    黎明書房 2000
  • 自分の授業をつくるために-基礎用語から考える
    文理閣 2000
  • 深みのある授業をつくる--イメージで教え、事実で省みる障害児教育--
    文理閣 1997
more...
Professional career (1):
  • Master of Education
Association Membership(s) (1):
日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page