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J-GLOBAL ID:200901060494959543   Update date: Dec. 01, 2022

IIJIMA Akira

イイジマ アキラ | IIJIMA Akira
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (4): Energy chemistry ,  Thermal engineering ,  Thermal engineering ,  Thermal engineering
Research keywords  (42): Plasma Assisted Combustion ,  可視化 ,  筒内直噴 ,  異常燃焼 ,  ダウンサイジング ,  Supercharging ,  Autoignition ,  HCCI ,  クリーンエネルギー ,  バイオ燃料 ,  代替燃料 ,  Absorption Spectra ,  Low-temperature Reaction ,  Low-temperature Reaction ,  Flame Spectra ,  Spectroscopic Measurement ,  熱炎 ,  青炎 ,  冷炎 ,  高温酸化反応 ,  自着火反応 ,  過給エンジンの異常燃焼 ,  Combustion ,  Knocking ,  Spectroscopic Measurment ,  Combustion in Internal Combustion Engines ,  Homogeneous Charge Compression Ignition(HCCI) ,  Homogeneous Charge Compression Ignition(HCCI) ,  予混合圧縮着火 ,  危険物安全 ,  危険物 ,  危険物取扱 ,  有害排出ガス ,  燃焼工学 ,  自動車の低燃費化 ,  Internal Combustion Engine ,  電動車 ,  xEV ,  Automotive Poewrtrain ,  Internal Combustion Engine ,  Internal Combustion Engine ,  Engine Combustion
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2018 - 2020 プラズマ応用による革新的高効率エンジンの実現とその燃焼機構研究
  • 2015 - 2017 プラズマ応用による内燃機関の革新的効率化に関する研究
Papers (114):
  • Shinji Mito, Akira Iijima, Yusuke Manabe, Shintaro Yoshihara, Takahiro Yamaguchi, Sekai Miyamoto. Effect of Gaseous Fuels with Different Carbon Numbers on Autoignition Properties. Proceedings of 2022 SETC (Small Powertrains and Energy Systems Technology Conference). 2022. SAE 2022-32-0084
  • Takato Deushi, Takuma Naka, Tatsuya Tsujiguchi, Akira Iijima, Shiro Yamaguchi, Minoru Kuroiwa, Kuniyoshi Eto. Study of Pre-chamber Jet Combustion Behavior using a Small Two-stroke Optically Accessible Engine. Proceedings of 2022 SETC (Small Powertrains and Energy Systems Technology Conference). 2022. SAE 2022-32-0076
  • Kaede Shirane, Toshiki Kimura, Sota Nakamura, Karin Furusyo, Akira Iijima. Effects of Ignition Timing and Fuel Chemical Composition on Autoignition Behavior and Knocking Characteristics under Lean Conditions. Proceedings of 2022 SETC (Small Powertrains and Energy Systems Technology Conference). 2022. SAE 2022-32-0070
  • Sota NAKAMURA, Toshiki KIMURA, Kensuke KUWADA, Yosuke ABE, Akihito KASAI, Akira IIJIMA. Investigation of the effect of ignition position on combustion behavior and knock characteristics by using an optically accessible engine. Mechanical Engineering Journal. 2022. 9. 4. 21-00405
  • 男澤瑛彦, 西山毅, 飯島晃良. 希薄条件における燃料特性がノッキングに及ぼす影響. 日本機械学会論文集. 2021. 87. 896. 20-00359
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MISC (5):
Patents (1):
  • 予混合圧縮着火内燃機関の燃焼方法および装置
Books (15):
  • らくらく突破 2021年版 技術士第一次試験[基礎科目・適性科目]過去問題集
    技術評論社 2021 ISBN:9784297119300
  • しくみ図解 危険物取扱が一番わかる
    技術評論社 2020 ISBN:9784297114640
  • らくらく突破 2020年版 技術士第一次試験[基礎科目・適性科目]過去問題集
    技術評論社 2020 ISBN:9784297111571
  • はじめてでもよくわかる!図面の読み方
    成美堂出版 2019 ISBN:9784415326719
  • 最短合格!乙種第4類危険物取扱者 テキスト&問題集
    西東社 2019 ISBN:9784791627356
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Lectures and oral presentations  (358):
  • 大学における技術士の仲間を増やす取り組み
    (日本技術士会機械部会例会 2019)
  • 可視化エンジンを用いた流動場への放電挙動が希薄燃焼に与える影響の調査
    (日本機械学会2019年度年次大会 2019)
  • Diagnostics and Modelling, Chairperson
    (JSAE/SAE 2019 International Powertrains, Fuels and Lubricants Meeting 2019)
  • Hybrid System 1, Chairperson
    (JSAE/SAE 2019 International Powertrains, Fuels and Lubricants Meeting 2019)
  • Hybrid System 2, Chairperson
    (JSAE/SAE 2019 International Powertrains, Fuels and Lubricants Meeting 2019)
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Education (1):
  • - 2004 Nihon University Graduate School, Division of Science and Engineering Department of Mechanical Engineering
Work history (7):
  • 2016/04 - 現在 日本大学 准教授
  • 2009/04 - 2016/03 日本大学 助教
  • 2009/04 - 2016/03 日本大学 助教
  • 2007/04 - 2009/03 日本大学 助手
  • 2006/04 - 2007/03 日本大学理工学部 副手
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Committee career (33):
  • 2017/04 - 現在 一般社団法人日本機械学会 エンジンシステム部門運営委員
  • 2013/04 - 現在 日本エネルギー学会 燃焼部会 委員
  • 2013/04 - 現在 自動車技術会 エンジンレビュー編集委員会
  • 2013/04 - 現在 日本技術士会 日本技術士会 機械部会 幹事
  • 2011/01 - 現在 自動車技術会 規格委員会 電動二輪分科会 委員
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Awards (31):
  • 2020/06 - The 70th JSAE Award A Study of the Mechanism Causing Pressure Waves and Knock in an,SI Engine under High-Speed and Supercharged Operation,- Analysis of End-Gas Autoignition and Pressure Wave Behavior in the,High-Speed Region and Occurrence of Strong Knock under Supercharged,,Ultla-Lean Combustion -
  • 2019/11 - Combustion Society of Japan 日本燃焼学会奨励賞 内燃機関における自着火及び異常燃焼発生メカニズムの研究
  • 2018/11 - SAE International / JSAE One of the 10 Best Papers Award at 2018 SAE/JSAE SETC (Small Engine Technology Conference), Düsseldorf, GERMANY A Study of the Factors Determining Knocking Intensity Based on High-Speed Observation of End-Gas Autoignition Using an Optically Accessible Engine
  • 2017/11/17 - JSAE / SAE International The Best Papers Award at 2017 JSAE/SAE SETC (Small Engine Technology Conference), Jakarta, INDONESIA Analysis of Interaction between Autoignition and Strong Pressure Wave Formation during Knock in a Supercharged SI Engine Based on High Speed Photography of the End Gas
  • 2017/11 - JSAE / SAE International The Best Papers Award at 2017 JSAE/SAE SETC (Small Engine Technology Conference), Jakarta, INDONESIA Analysis of Interaction between Autoignition and Strong Pressure Wave Formation during Knock in a Supercharged SI Engine Based on High Speed Photography of the End Gas
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Association Membership(s) (8):
日本プロフェッショナルエンジニア協会(日本PE協会) ,  日本技術士会 ,  The Japan Institute of Energy ,  SAE International ,  Combustion Society of Japan ,  Society of Automotive Engineers of Japan ,  The Japan Society of Mechanical Engineers ,  The Combustion Institute
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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