Rchr
J-GLOBAL ID:200901060546271928   Update date: Aug. 07, 2022

Hayashi Masao

ハヤシ マサオ | Hayashi Masao
Homepage URL  (1): http://www.ipc.shizuoka.ac.jp/~ekmhaya
Research field  (3): Literature - European ,  Educational technology ,  Science education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • インターネットで使われる英語に関する研究
  • コンピューター支援による英米文学研究方法改善のための研究
  • 設問形式を利用した英詩導入方法の研究
  • A Study on Internet English
  • A Study on How to Improve Literature Teaching Method with the Aid of Computer
Show all
MISC (87):
  • BBC番組「人は僕を天才という」の教材化 - 天才は生まれつきか、教育によるものか? -. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇). 2010. 1. 60. 29-44
  • How to Use BBC Program “My Brilliant Brain” As Teaching Material - Is it nature or nurture that makes a genius? -. 2010. 1. 60. 29-44
  • BBC番組「脳 未知のフロンティア:限りない創造性」の教材化 -「人間カメラ」スティーヴンの天才的能力-. 静岡大学教育学部研究報告人文・社会科学篇. 2009. 1. 59. 71-86
  • How to Use BBC Program as Teaching Material “Human Brain: The Unknown Frontier; Endless Creativity” -In The Case Of Stephen Wiltshire: A Human Camera-. 2009. 1. 59. 71-86
  • 地域貢献活動を目的とした英語教育教材研究 -「小学英語 スキル・アップ」公開講座及び湖南高校出張授業の報告 -. 静岡大学教育学部 教育実践総合センター紀要. 2008. 1. 15. 73-82
more...
Works (6):
  • 英語教育を目的としたマルチメディア教材利用方法の研究
    2001 -
  • A Study of How to Use Multimedia English Teaching Material
    2001 -
  • マルチメディア機材を利用した英米文学教育の試み
    1998 -
  • Some Experiments to Teach British and American Literature Using Multimedia Materials
    1998 -
  • コンピューター支援による英米文学教育方法改善のための研究
    1996 -
more...
Education (4):
  • - 1977 東京教育大学大学院 文学研究科 英文学
  • - 1977 Graduate Course of Tokyo University of Education Graduate School, Division of Letters English Literature
  • - 1970 東京教育大学 文学部 英文学
  • - 1970 Tokyo Educational University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master of Arts
Work history (1):
  • Shizuoka University Faculty of Education, English Education, Faculty of Education Professor
Association Membership(s) (2):
日英・英語教育学会 ,  日本ロレンス協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page