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J-GLOBAL ID:200901061549789878   Update date: Feb. 01, 2024

Matsumoto Daigo

マツモト ダイゴ | Matsumoto Daigo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): personal selling ,  interactivity ,  listening ,  マーケティング・コミュニケーション ,  広告
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2021 - 2024 Children's Information Processing and Parental Mediation on Embedded Advertising
  • 2020 - 2023 他者の存在が消費者の羞恥感と消費行動の抑制に及ぼす影響
  • 2016 - 2020 Possibility of developing and deploying "Bridal Tourism"
  • 2016 - 2020 Effects of information disclosure and listening to encourage consumer response
  • 2011 - 2013 Development of Perceived Interactivity scale for evaluation of interactive communication
Papers (26):
  • 中野 香織, 五十嵐 正毅, 松本 大吾. 子どものYouTube視聴実態とYouTubeに対する親の評価 : おもちゃ紹介動画とキッズユーチューバーに着目して. 日経広告研究所報. 2021. 55. 4. 32-39
  • 松本 大吾, 坂井 直樹. 広告定点観測 : 2020年9月から半年間の広告をレビューする. 日経広告研究所報. 2021. 55. 2. 34-45
  • 松本 大吾. 学生とその他の年代における挙式スタイルの選択意識の違い : 他者への意識とリゾートウェディングの選択に注目して. 千葉商大論叢. 2021. 58. 3. 197-210
  • 松本 大吾, 坂井 直樹. 実務の視点からの広告分類 : 志向性と効果に基づく4類型で2020年の半年間を振り返る (特集 2020年3月から半年間の広告をレビューする). 日経広告研究所報. 2020. 54. 5. 3-11
  • The Negative Impression of Coupon Redemption : The Influence of Others. 2020. 57. 3. 71-90
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MISC (10):
  • 松本 大吾. 「聞き上手」な企業こそ顧客との関係を構築できる. BtoB communications : BtoB コミュニケーション : business to business communications. 2017. 49. 2. 3-10
  • 吉田 優治, 今井 重男, 宮澤 薫, 松本 大吾, 西根 英一. 大人や企業が考えるほど若者が関心を寄せないサービスについての研究 : その問題意識と研究概要. CUC view & vision. 2016. 42. 48-51
  • 松本 大吾. ブライダル・サービスとマーケティングの接点 : 千葉商科大学経済研究所主催公開シンポジウム(事業レポート). CUC view & vision. 2015. 39. 76-77
  • Summary. Konodai bulletin of economic studies. 2015. 25. 2. 1-5
  • MATSUMOTO Daigo. What is Perceived Interactivity in Marketing Communication Difinition, Dimentions, and Structure. Chiba University of Commerce review. 2013. 51. 1. 141-158
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Books (4):
  • わかりやすいマーケティング・コミュニケーションと広告
    八千代出版 2016 ISBN:9784842916712
  • わかりやすい広告論
    八千代出版 2012 ISBN:9784842915647
  • 電通広告事典
    電通 2008 ISBN:9784885532016
  • 広告用語辞典
    日本経済新聞社 2005 ISBN:453211084X
Education (2):
  • Waseda University School of Commerce
  • Waseda University
Professional career (1):
  • 修士(商学) (早稲田大学)
Association Membership(s) (5):
日本広報学会 ,  日本ダイレクトマーケティング学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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