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J-GLOBAL ID:200901061943147288
Update date: Sep. 24, 2024
Kamada Takayoshi
Kamada Takayoshi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (2):
Research field (3):
Mechanics and mechatronics
, Safety engineering
, Social systems engineering
Research keywords (1):
Active control Safety Piezoelectric actuator Base isolation Vibration control of building Health monitoring
Research theme for competitive and other funds (32):
- 2016 - 2017 多様化・個別化社会イノベーションデザイン拠点
- 2016 - 2017 ダイナミクス解析を用いた高速車両用腰掛設計手法の開発(フェーズII)
- 2016 - 2017 ダイナミクス解析を用いた高速車両用腰掛設計手法の開発(フェーズII)
- 2015 - 2016 多様化・個別化社会イノベーションデザイン拠点~いつまでも活き活きと活動し暮らせる社会とモビリティ~
- 2014 - 2015 多様化・個別化社会イノベーションデザイン拠点~いつまでも活き活きと活動し暮らせる社会とモビリティ~
- 2012 - 2015 Development of advanced hybrid experimental environment for large sacale natural disaster through networking of existing testing facilities
- 2014 - 2015 ダイナミクス解析を用いた高速車両用腰掛設計手法の開発
- 2013 - 2014 多様化・個別化社会イノベーションデザイン拠点~いつまでも活き活きと活動し暮らせる社会とモビリティ~
- 2012 - 2012 スマート構造による設備振動の抑制
- 2011 - 2012 震災時における建物の機能保持に関する研究開発
- 2011 - 2012 ブレーキ鳴きの振動特性の解明
- 2010 - 2011 震災時における建物の機能保持に関する研究開発
- 2010 - 2011 ブレーキ鳴きの振動特性の解明
- 2009 - 2010 ブレーキ鳴きの振動特性の解明
- 2009 - 2010 震災時における建物の機能保持に関する研究開発
- 2008 - 2009 震災時における建物の機能保持に関する研究開発
- 2008 - 2009 ブレーキ鳴きの振動特性の解明
- 2007 - 2008 アクティブマスダンパー(AMD)による建物制振の高度化
- 2007 - 2008 震災時における建物の機能保持に関する研究開発
- 2007 - 2008 ブレーキ鳴きの振動特性の解明
- 2005 - 2008 インホイール4WDEVの車輌制御
- 2006 - 2007 高架橋を走行する車両の地震に対する安全性に関する基礎研究
- 2005 - 2006 誘導集電による微振動の非接触グランド・コントロール
- 2005 - 2006 インホイール5WDEVの車輌制御
- 2004 - 2005 Study on the coupled vibration of human body and car body system in light elastic car body
- 2003 - 2004 Development of Power Assisted Lifter Using Wire-Driven Parallel Mechanism
- 2002 - 2003 誘導集電と磁気ダンピングの相互作用の解明と振動制御のグランド・コントロール
- 2000 - 2002 Study on the integration of attitude control and vibration control of the superspeed railway vehicle
- 1998 - 1999 ピエゾアクチュエータを用いたスマート構造による大型構造物の制振に関する研究
- 1997 - 1999 Running Stability and Vibration Suppression of a Supper High Speed Train - Application of Robust Control Damper -
- H∞制御を用いたアクティブマスダンパ(AMD)による高層建物の制振
- インホイール4WDEVの車輌制御
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Papers (73):
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Toshihito Ikenishi, Takayoshi Kamada. Estimation of Driver's Longitudinal Intention for the Preceding Car Using EEG. Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan. 2017. 48. 5. 1127-1134
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T. Kamada, K. Hisano, R. Shimamune, S. Hasegawa, M. Tanaka. VIBRATION ANALYSIS OF PASSEGER SEATED ON HIGH SPEED RAILWAY VEHICLE BY MULTI-BODY DYNAMICS. Proceedings of the 25th IAVSD. 2017
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Kou HISANO, Takayoshi KAMADA, Ryohei SHIMAMUNE, Shinichi HASEGAWA, Kousuke OOTAKI. Construction of seated passenger model on high speed railway vehicle by multi-body dynamics. Mechanical Engineering Journal. 2017. 4. 1. 1-12
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Kou HISANO, Takayoshi KAMADA, Ryohei SHIMAMUNE, Shinichi HASEGAWA, Kousuke OOTAKI. Construction of seated passenger model on high speed railway vehicle by multi-body dynamics. Mechanical Engineering Journal. 2016. 4(2017). 1. 16-00459-16-00459
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Toshihito IKENISHI, Takayoshi KAMADA. Estimation of driver’s steering intention for the preceding car by brain current distribution estimation method. Transactions of the Japan society of mechanical engineers, Series C. 2015. 81. 823. p. 14-00390
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MISC (146):
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TOMOBE Ryoichi, KAMADA Takayoshi, NAGAI Masao, TANAKA Kazuhiro. 112 Modelling of Governor rope by Multibody Dynamics with elastic element. 2014. 2014. 51-54
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望月悠里, 池西俊仁, 堤成可, 鎌田崇義, 永井正夫. ドライビングシミュレータを用いた車両運転時を考慮した振動認識閾値に関する研究. 自動車技術会学術講演会前刷集. 2014. 120-14
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望月悠里, 堤成可, 池西俊仁, 鎌田崇義, 永井正夫. 乗員の振動知覚に視覚刺激が及ぼす影響の調査. 計測自動制御学会システム・情報部門学術講演会講演論文集(CD-ROM). 2014. 2014
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IKENISHI Toshihito, NARISHIMA Naoki, KAMADA Takayoshi. 5-1-2-425 Study on the electric wheelchair control interface using amplitude and phase of steady-state visual evoked potential. Dynamics and Design Conference : D & D. 2013. 2013. "425-1"-"425-10"
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KAMADA Takayoshi, NAGAI Masao. Transportation and Logistics Analysis. Journal of the Japan Society of Mechanical Engineers. 2012. 115. 1123. 354-355
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Books (2):
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WG4 : Transportation and Logistics Analysis
The Japan Society of Mechanical Engineers 2012
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JOURNAL OF THE FLUID POWER SYSTEM SOCISTY
社団法人 日本フルードパワーシステム学会 2008
Lectures and oral presentations (82):
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Modeling of High Speed Elevator Traction Machine Base and Investigation of Vibration Isolator
(Dynamics and Design Conference 2017 2017)
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Estimation of Driver's Longitudinal Intention for the Preceding Car using EEG
(2016年秋季大会 2016)
-
Vibration Analysis of Seated Passenger on High Speed Railway Vehicle using multibody dynamics
(機械学会 年次大会 2016)
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Study on Vibration Isolation Design of Elevator Traction Machine Base
(Elevator, Escalator and Amusement Rides Conference 2016)
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ディスクブレーキの鳴きにおけるブレーキパッド回転の影響
(トランスロゴ2015 2015)
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Works (11):
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震災時における建物の機能保持に関する研究開発
2009 - 2010
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ブレーキ鳴きの振動特性の解明
2009 - 2010
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ブレーキ鳴きの振動特性の解明
2008 - 2009
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震災時における建物の機能保持に関する研究開発
2008 - 2009
-
アクティブマスダンパー(AMD)による建物制振の高度化
2007 - 2008
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Education (3):
- - 1994 The University of Tokyo Graduate School, Division of Engineering 産業機械工学専攻第一種
- - 1991 The University of Tokyo Graduate School, Division of Engineering 産業機械工学専攻
- - 1989 The University of Tokyo Faculty of Engineering 機械工学科
Professional career (1):
Work history (3):
- 2002/04 - 2003/02 - 英国リーズ大学客員教授(文部科学省在外研究員として滞在)
- 1998/04 - - 東京農工大学工学部 助教授
- 1994/04 - 1998/03 - 東京大学助手 生産技術研究所
Awards (1):
Association Membership(s) (4):
Japan Society for Healthcare Adminiostration
, 日本機械学会
, 日本建築学会
, 自動車技術会
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