Rchr
J-GLOBAL ID:200901062036222828   Update date: Sep. 01, 2022

Akune Motomu

アクネ モトム | Akune Motomu
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  Social psychology
Research keywords  (6): 生涯学習 ,  集団力学 ,  教育心理学 ,  Lifelong Learning ,  Group Dynamics ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1999 - 2002 生徒の進路決定の規定因に関する研究
  • 1999 - 2002 Study on the factors of pupil's career decision making behavior
  • 1998 - 学級開発に関する研究
  • 1998 - A research on the classroom development
  • 1995 - 1997 幼児の社会的相互作用に関する研究
Show all
MISC (18):
  • 生涯学習を基盤においた「生き方」教育としての進路指導の研究. 大分大学生涯学習教育研究センター紀要. 2002. (2), 29-44
  • A Study of Career Guidance in School and Colleges Based on the Lifelong Learning. RESEARCH BULLETIN OF THE CENTER FOR LIFELONG LEARNING AND EDUCATION OITA UNIVERSITY NO2 2002. 2002. (2), 29-44
  • 阿久根 求, 山崎 清男, 岡田正彦. 家庭教育プログラムの開発に関する研究-(第一次)子どもの発達段階別にみた家庭教育の実態と課題-(共著). 大分大学生涯学習教育研究センター紀要. 2001. 1. 1. 63-83
  • A Study of the Development for Home Education Program -(No 1) Realities and Problems of Home Education in each Child Ages-. RESEARCH BULLETIN OF THE CENTER FOR LIFELONG LEARNING AND EDUCATION OITA UNIVERSITY NOI 2001. 2001. 1. 63-83
  • 幼児期における社会的相互交渉のメカニズムとその発達的変化「(共著)」. 文部省科学研究費研究成果報告書. 1998
more...
Books (8):
  • 「いじめ・登校拒否」問題への対応「(共著)」
    大分県教育委員会 1995
  • 生徒指導の機能を生かした学級経営「(共著)」
    大分県教育委員会 1993
  • Guidance of Pupil Personal Work and Classroom Management
    1993
  • 生徒とのかかわり方の基本「(共著)」
    大分県教育委員会 1991
  • 人間と教育の探究「(共著)」
    一莖書房 1989
more...
Education (4):
  • - 1972 Kyushu University
  • - 1972 Kyushu University Graduate School, Division of Education Educational Psychology
  • - 1966 Oita University
  • - 1966 Oita University Faculty of Arts and Science
Professional career (1):
  • M. of Education (Kyushu University)
Committee career (1):
  • 1993 - 1998 九州心理学会 理事
Association Membership(s) (6):
日本発達心理学会 ,  九州心理学会 ,  日本進路指導学会 ,  日本グループダイナミックス学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page