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J-GLOBAL ID:200901062608459310   Update date: Jan. 30, 2024

Ikeda Maiko

イケダ マイコ | Ikeda Maiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): ;
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2017 - 2022 Longitudinal study of student speaking
  • 2016 - 2020 The development and verification of self-regulated system of in-service teacher training for teaching English at Japanese public elementary school
  • 2012 - 2015 Influence of learners' individual differences on the effectiveness of strategy intervention: toward the development of long-term learner support system
  • 2009 - 2010 Clarifying the Process of Metacognitive Strategy Learning and Establishing Learner Support Model
  • 2008 - 2010 Establishing the Cerebral Basis for Language Learner Strategies : From the Perspectives of Working Memory Activation and Learner Training.
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Papers (29):
  • Tomoko Yashima, Peter D. MacIntyre, Maiko Ikeda. Situated willingness to communicate in an L2: Interplay of individual characteristics and context. Language Teaching Research. 2018. 22. 1. 115-137
  • TAKEUCHI, Osamu, IKEDA,Maiko. Situating Metacognition in Context: Importance of Others and Affect in Metacognitive Interventions. Yip, M.C.W. (Ed.), Cognition, metacognition, and academic performance: An East Asian perspective. 2017. pp. 89-100
  • IKEDA,Maiko, IMAI, Hiroyuki, TAKEUCHI, Osamu. Development of a Sustainable System of In-service Teacher Training: Focusing on the Reduction of Teacher Anxiety for Teaching English at Primary Schools. JES Journal. 2017. Vol 17, pp. 4-19. 17. 4-19
  • 池田 真生子, 今井 裕之, 竹内 理. 小学校英語活動に関する意の違い:教員、ALT、管理職、指導主事を対象とした聞き取り調査より 教員、ALT、管理職、指導主事を対象とした聞き取り調査より. 2016. pp. 110-111
  • TAKEUCHI, Osamu, IKEDA,Maiko, MIZUMOTO, Atsushi. A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation. ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan). 2016. 27, PP. 65-80
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MISC (11):
  • 池田 真生子, 今井 裕之, 竹内 理. 小学校英語指導のための自律的な学校内教員研修システムの確立とその検証. 2016
  • 池田真生子, 竹内 理. 外国語学習方略の指導効果に学習者要因が及ぼす影響:長期的な学習支援モデルの構築. 2012
  • Takeuchi Osamu, Ikeda Maiko, Mizumoto Atsushi. Reading-aloud Activities And Cerebral Activation(research paper,Tomorrow's Learners, Tomorrow's Teachers : Autonomous Development in College English Language Learning and Teaching) :. 2010. 49. 215-216
  • 池田真生子. メタ認知方略の習得過程の解明と学習者支援モデルの構築. 2009
  • Takeuchi Osamu, Ikeda Maiko, Mizumoto Atsushi. RDG4 The effects of differences in language choice and material difficulty on cerebral activation during reading-aloud activities(Reading,College English Curriculum Innovation in the 'New' Age of International Exchange) :. 2009. 48. 143-144
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Books (13):
  • Landmark: English communication 3(高等学校外国語科用検定教科書)
    2014
  • Landmark: English communication 2(高等学校外国語科用検定教科書)
    2013
  • Landmark: English communication 1(高等学校外国語科用検定教科書)
    2012
  • Tapestry Reading 1: Japan Edition
    2010
  • Our Planet, Our Future
    2008
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Lectures and oral presentations  (71):
  • Self-regulated learning emerging through collaborative learning: A case study of in-service teacher training
    (2017)
  • 英語教員志望者の認識の変化:小学校外国語活動でのケース・スタディより
    (2017)
  • 学校内「英語教育」教員研修システムの効果検証ー2年間の地域連携によるケース・スタディー
    (2017)
  • リーディング力のための効果的な学習・指導方法を考える
    (兵庫県高等学校教育研究会英語部会 東播磨支部 2016年度研究大会 2016)
  • 小学校英語活動に関する意識の違いー教員、ALT、管理職、指導主事を対象とした聞き取り調査よりー
    (2016)
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Works (20):
  • 平成19年度文部科学省委託「小学校における英語活動等国際理解活動推進事業」箕面市スーパーバイザー
    2007 - 2008
  • 枚方市公開授業研修(小学校・英語) 講師
    2008 -
  • 箕面市平成19年度(2007年度)授業改革研修11(兼:小学校英語活動に関する研究部会) 講師
    2008 -
  • 平成20年度文部科学省研究開発指定校(箕面市立とどろみの森学園) 運営指導委員
    2008 -
  • 大阪府平成20年度中学校・高等学校「英語」指導力向上研修 講師
    2008 -
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Professional career (2):
  • M.A. in English Language Studies and Methods (The University of Warwick)
  • 博士(外国語教育学) (関西大学)
Work history (1):
  • Fukuoka Jo Gakuin University
Committee career (9):
  • 2010/08 - 理事
  • 2009/08 - 2009/08 第49回全国研究大会実行委員
  • 2009/04 - 関西支部研究企画委員
  • 2007/06 - 2007/06 第四回英語教育総合研究会シンポジウム
  • 2007/06 - 2007/06 大学授業研究部会2007年度第1回研究会
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Awards (1):
  • 2008/08/05 - LET LET Award for Encouragement of New Talent
Association Membership(s) (5):
全国英語教育学会 ,  JES ,  KELES ,  JACET ,  LET
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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