Rchr
J-GLOBAL ID:200901063218651992   Update date: Aug. 29, 2022

Nishikawa Eiki

ニシカワ エイキ | Nishikawa Eiki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://amfle.org
Research field  (2): Literature - European ,  Science education
Research keywords  (7): 言語政策 ,  英語科教育法 ,  英語教育文法 ,  外国語教材開発 ,  The English Article System ,  English Language Teaching ,  Pedagogic Grammar
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 日欧米比較言語文化
  • 英語コミュニケーション
  • 言語教育政策・制度
  • コミュニケーション教育文法
  • 英語教材開発
Show all
MISC (12):
  • Communicative Pedagogic Grammar: The English Article System. 2001. No.18 pp.1-63. 18. 243-306
  • Communicative Pedagoic Grammar : The English Article System. Gogaku Kyoiku Kenkyu Ronsou. 2001. No.18 pp.243-306
  • Communicative Pedagogic Grammar for Remedial Purposes: The English Article System. 外国語学研究. 2000. 1号 pp.74-91
  • Communicative Pedagogic Grammar for Remedial Purposes : The English Article System. Foreign Language Research Journal. 2000. Vol. 1 pp.74-91
  • コミュニカティヴ教育文法-冠詞を考える-. 外国語学会誌. 1999. 28号 pp.55-68
more...
Books (7):
  • 新しい英語科教育法(共著)
    現代教育社 2002
  • 英語科教育法の構築と展開(共著)
    現代教育社 2002
  • 言語・文化・教育-冠詞のコミュニカティヴ教育文法-
    ボーダーレス時代の外国語教育(共著) 1998
  • A Pictorial Approach to Communicative English
    金星堂 1997
  • 英語科教育の理論と実践<理論編>「(共著)」
    現代教育社 1996
more...
Works (8):
  • イギリスの大学における遠隔教育プログラムの実態の調査
    1999 -
  • Survey of University Distance Education in the U.K.
    1999 -
  • イギリスにおけるコーパス(言語情報データ)利用による応用言語学的研究の動向の調査
    1996 - 1997
  • Survey of Corpus-based Applied-linguistic Research and Development in the U.K.
    1996 - 1997
  • マレーシアにおける中等教育学校英語教育の実態の調査
    1994 -
more...
Professional career (1):
  • Master of Education (Hyogo University of Teacher Education)
Committee career (1):
  • 映像メディア外国語教育学学会 会長
Association Membership(s) (7):
映像メディア外国語教育学学会 ,  大学英語教育学会 ,  日本教科教育学会 ,  日本通信教育学会 ,  大東文化大学外国語学会 ,  兵庫教育大学言語表現学会 ,  金沢大学英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page