Rchr
J-GLOBAL ID:200901064113098429   Update date: Sep. 23, 2022

Itoi Shizuno

イトイ シヅノ | Itoi Shizuno
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Basic nursing
Research keywords  (6): 教育方法 ,  実習 ,  看護学 ,  Teaching Method ,  Clinical Training ,  Nursing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2003 - 2005 看護学における臨地実習の教育方法
  • 2003 - 2005 Teaching Method of Nursing on Clinical Education
MISC (68):
  • The practice of the subject integration of the drawing and handicrafts, music, and the physical education in Mejiro University. 2009. 15. 45-52
  • 糸井志津乃. 子どもの不慮の事故を防止するために. 人と教育. 2009. 3. 30-34
  • A trial at education power improvement in School of Nursing : The fact of Faculty Development. 2009. 15. 133-137
  • Miwako OKAMOTO, Yayoi TAKAHASHI, Shizuno ITOI, Hisanori AIZAWA. A study on the various merits and demerits in caring for plants and animals at nursery school or kindergerten (3). Memoirs of Mejiro University College. 2008. 45. 45. 83-96
  • 糸井志津乃. 子どもの健康問題の現状と予防ー思春期の睡眠障害の予防に向けての看護の方向性を探る. 目白大学健康科学研究. 2008. 1. 1. 13-17
more...
Books (2):
  • 保育用語辞典
    一芸社 2006
  • 保育内容シリーズ第1巻 健康
    一芸社 2004
Lectures and oral presentations  (4):
  • 感性豊かな幼児教育者を養成するために
    (日本基礎教育学会 2008)
  • 大学教育における図画工作、音楽、体育の教科の統合を目指して
    (日本乳幼児教育学会第18回大会 2008)
  • 大学生の健康増進活動に関する知識・意識と生活ー医療系学生と非医療系学生との比較ー
    (第67回公衆衛生学会 2008)
  • 院内の看護師における子育ての両立状況と問題点
    (第38回日本看護学会-看護管理 2007)
Works (2):
  • 看護学における問題基盤型学習(PBL)を用いたチュートリアル教育
    1998 - 2000
  • -
    1998 - 2000
Education (2):
  • - 2004 The Japanese Red Cross College of Nursing
  • - 2004 The Japanese Red Cross College of Nursing Graduate School, Division of Home Economics Nursing Education
Professional career (1):
  • Master (The Japanese Red Cross College of Nursing)
Association Membership(s) (9):
日本赤十字看護学会 ,  日本看護研究学会 ,  日本生命倫理学会 ,  日本保健医療行動科学 ,  日本応用心理学会 ,  日本健康心理学会 ,  日本思春期学会 ,  日本看護科学学会 ,  Japan Academy of Nursing Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page