Rchr
J-GLOBAL ID:200901064128607516   Update date: Nov. 30, 2020

Sugioka Masanori

Sugioka Masanori
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (3): コミュニティ心理学 ,  青年期 ,  学生相談
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 学生相談,コミュニティ心理学
Papers (10):
  • 杉岡正典. 友人の自殺に遭遇した学生の隠された悲嘆. 名古屋大学学生相談総合センター紀要. 2017. 16. 19-24
  • 杉岡正典. 解離性障害と診断された女子学生との面接過程-対話による治療意欲の生成に焦点を当ててー. 名古屋大学学生相談総合センター紀要. 2016. 15. 36-41
  • 杉岡正典. 親面接により学生の自立が促進された面接過程-親機能の回復の意義-. 学生相談研究. 2015. 36. 1. 1-11
  • 杉岡正典. 「吐く」不安を訴える女子学生への心理療法的アプローチ. 香川大学保健管理センター紀要. 2014. 3. 167-173
  • 杉岡正典ほか. 大学生の抑うつと自殺の捉え方が自殺傾向に与える影響. CAMPUS HEALTH. 2014. 51. 2. 205-210
more...
MISC (10):
  • 杉岡正典. 友人の自殺に遭遇した学生の隠された悲嘆. 名古屋大学学生相談総合センター紀要. 2017. 16. 19-24
  • 杉岡正典. 解離性障害と診断された女子学生との面接過程-対話による治療意欲の生成に焦点を当ててー. 名古屋大学学生相談総合センター紀要. 2016. 15. 36-41
  • 杉岡正典. 親面接により学生の自立が促進された面接過程-親機能の回復の意義-. 学生相談研究. 2015. 36. 1. 1-11
  • 杉岡正典. 「吐く」不安を訴える女子学生への心理療法的アプローチ. 香川大学保健管理センター紀要. 2014. 3. 167-173
  • 杉岡正典ほか. 大学生の抑うつと自殺の捉え方が自殺傾向に与える影響. CAMPUS HEALTH. 2014. 51. 2. 205-210
more...
Books (2):
  • 人間関係を支える心理学: 心の理解と援助
    北大路書房 2013
  • 心理学研究の新世紀 第4巻 臨床心理学
    ミネルヴァ書房 2012
Lectures and oral presentations  (2):
  • 滞日日系ブラジル人児童生徒に対する心理的支援の試み
    (心理臨床学会)
  • 大学生の自殺予防にむけた学内連携に関する予備調査-学内カウンセラーによるコミュニティ・アプローチの検討-
    (日本コミュニティ心理学会第13回大会)
Education (2):
  • - 2008 Hiroshima University
  • - 2000 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies
Professional career (2):
  • 博士(心理学) (広島大学)
  • Doctor(pyschology) (Hiroshima University)
Work history (2):
  • 2016/05/01 - 現在 Nagoya University Center for Developmental Clinical Psychology and Psychiatry Clinical Support Division Associate professor
  • 2015/04/01 - 2016/04/30 Nagoya University Center for Developmental Clinical Psychology and Psychiatry Clinical Support Division Lecturer
Association Membership(s) (1):
The Association of Japanese Clinical Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page