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J-GLOBAL ID:200901064156034580   Update date: Sep. 19, 2024

NISHIO Chizuru

ニシオ チズル | NISHIO Chizuru
Affiliation and department:
Job title: Vice President
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2010 - 2011 資源循環型社会形成における市民力の活用とその効果
  • 2006 - 2008 「カルチュラル・クリエイティブス」尺度開発に関する研究
  • 2002 - 2003 技術経営(MOT)プログラム「マーケティング」プログラム開発に係る研究
  • 2001 - CVS Marketing based on Internet Communication
  • Marketing Communication and Brand Strategies
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Papers (92):
  • 西尾, チヅル. サーキュラーエコノミーと消費者コミュニケーション. 生活協同組合研究. 2024. 577. 25-33
  • 西尾, チヅル. カーボンニュートラル社会の実現に向けたマーケティングの役割と課題. TRENDS IN THE SCIENCES. 2023. 28. 1. 63-66
  • 西尾, チヅル. コロナ禍は消費者のエシカル志向や行動にどのような影響をもたらしたか. 流通情報. 2022. 558. 21-30
  • 西尾, チヅル. 環境コミュニケーションツールとしての新聞広告. Bulletin of Nikkei Advertising Research Institute. 2022. 321. 50-51
  • 西尾, チヅル. 脱炭素に向けたマーケティング戦略:エコロジカル・マーケティングのすすめ. JIR NEWS. 2022. 375. 14-15
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Books (15):
  • 待ったなし!エネルギー&カーボンマネジメント
    2012
  • Adaptation and Mitigation Strategies for Climate Change
    Springer 2010
  • 基礎から学べる広告の総合講座2010
    日本経済新聞出版社 2009
  • 仕事のスキル:自分を活かし、職場を変える
    北大路書房 2009
  • マーケティング・経営戦略の数理
    朝倉書店 2009
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Lectures and oral presentations  (40):
  • カーボンラベル表示に対する企業の意識とその対応
    (日本マーケティング・サイエンス学会第115回研究大会)
  • カーボンラベル表示に対する消費者選好
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会)
  • カーボンニュートラル社会の実現に向けた筑波大学の挑戦
    (筑波大学DESIGN THE FUTURE機構設立記念シンポジウム)
  • A Case Study on the Impact of Environmental Information Disclosure
    (第18回日本LCA学会研究発表会)
  • 脱炭素化に向けて消費者の行動変容に必要なこと
    (「空のカーボンニュートラル」シンポジウム)
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Education (2):
  • - 1990 Tokai University Graduate School, Division of Engineering
  • - 1985 Gakushuin University Faculty of Literature
Work history (4):
  • 2005/03 - 現在 University of Tsukuba Graduate School of Business Sciences
  • 1990 - 現在 Tokai Univ. Lecturer
  • 1996/04 - 2005/03 University of Tsukuba Institute of Policy and Planning Sciences
  • 1992/06 - 1996/03 Univ. of Tsukuba Assistant Professor
Committee career (18):
  • 2019/02 - 現在 環境省 中央環境審議会 臨時委員
  • 2017/10 - 現在 経済産業省 産業構造審議会臨時委員
  • 2017/09 - 現在 Japan Forum of Business and Society Board Members
  • 2016/10 - 現在 日本広告学会 理事
  • 2016/04 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 学会誌編集委員
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Awards (1):
  • 2020/05 - 日本観光研究学会 日本観光研究学会2019年度優秀論文賞
Association Membership(s) (7):
Japan Forum of Business and Society ,  Japan Academy of Advertising ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Institute of Marketing Science ,  消費者行動研究学会(ACR) ,  Institute for Operations Research and the Management Sciences
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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