Rchr
J-GLOBAL ID:200901064574717864
Update date: Sep. 22, 2022
Murakami Ichizou
ムラカミ イチゾウ | Murakami Ichizou
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Science education
Research theme for competitive and other funds (2):
MISC (28):
-
「理解したと意識する心的様式」に基づいた数学の教授・学習における理解モデル. 全国数学教育学会会誌. 1997. 3. 39-46
-
MURAKAMI Ichizo. The Understanding Model in Teaching-Learning of Mathematics based on Difference of Mental Form be Aware of Understand Thing. Japan Academic Society of Mathematics Education. 1997. 3. 39-46
-
「数える活動」の認識論的視座からの考察. 全国数学教育学会誌,数学教育研究,全国数学教育学会. 1996. 2
-
A Study of "Counting" Based on the Enistemological Viewpoint. Journal of JASME : Research in Mathemateis Education Japan Academic Sociely of Mathemetis Education. 1996. 2
-
一般化と抽象化に基づく教授・学習原理の研究-一般化の定義と特性、および一般化と原理の関係に-. 滋賀大学教育学部紀要,自然科学・数学科学. 1995. 45. 1-15
more...
Books (4):
-
教具・教育機器の活用
聖文社 1993
-
Practical use of Teaching Tools and Pedagogical Apparatus
Seibunsha 1993
-
美しい多面体-その理論と組み立て方-
明治図書出版株式会社 1982
-
Beutiful Polyhedra-Its Theory and Way to Construction
1982
Education (2):
- - 1954 Hiroshima University School of Education
- - 1954 Hiroshima University Faculty of Education
Work history (3):
- 1999 - - 滋賀大学教育学部教授
- 1989 - - 滋賀大学教育学部助教授
- 1988 - - 新居浜工業高等専門学校教授
Committee career (2):
- 1999 - 近畿数学教育学会 理事
- 1989 - 日本数学教育学会 代議員
Association Membership(s) (2):
Return to Previous Page